۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85371349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف ۶۳ هزارمتر زمین تا کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان از رفع تصرف ۶۳ هزار متر مربع اراضی ملی در شهرستان شاهرود و کشف کالای قاچاق از یک کامیون به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی شاهرود در راستای طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصرف غیرقانونی اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از مناطق شهرستان مطلع شدند و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی ها و انجام استعلام‌های لازم از ادارات مربوطه و بررسی های میدانی توسط کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی، مشخص شد که اراضی ملی به میزان ۶۳هزارمتر مربع از سوی متهم به صورت غیرقانونی تصرف ، تخریب و دیوارکشی شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی قضایی و همراهی نماینده حقوقی و یگان حفاظت منابع طبیعی اراضی مورد اشاره رفع تصرف و در این رابطه یک متهم شناسایی و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ارزش اراضی رفع تصرف شده در این عملیات را بنا بر نظر کارشناسان اقتصادی یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان سمنان در مبارزه با متخلفان اقتصادی ، زمین خواران و افرادی که به هر نحو قصد چپاول اراضی ملی و طبیعی را دارند عزمی راسخ دارد و در این امر هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت .

کامیون حامل ۱۲میلیارد ریال کالای قاچاق بود

سردارموقوفه‌ئی افزود: با تشدید اقدامات عملیاتی پلیس در برخورد با قاچاق کالا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری یگان تکاوری، حین کنترل خودروهای عبوری در محور سمنان- دامغان به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و آن را متوقف کردند.

وی به بازرسی بار کامیون و کشف ۶ دستگاه پیانو به همراه ۳۱ هزار و ۹۱۴ دستگاه تجهیزات پزشکی غیرمجاز و قاچاق اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۲ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال برآورد کردند.

به گفته سردار موقوفه ئی، پرونده در این رابطه تشکیل و ضمن معرفی متهم به مراجع ذیصلاح، کامیون توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با محموله های قاچاق و جلوگیری از ورود آن ها به بازارهای داخلی، به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با عرضه کالای خارجی و قاچاق، با پلیس همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار را در این زمینه، به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha