حزب مخالف دولت کره جنوبی، بازگرداندن خط تماس دو کره را خواستار شد

تهران- ایرنا- حزب مخالف دولت کره جنوبی، با تاکید بر لزوم جلوگیری از درگیری و جنگ در شبه جزیره کره، بازگرداندن خط تماس میان دو کره را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، لی جائه میونگ، رهبر مخالف دولت کره جنوبی، روز چهارشنبه از دولت خواست خط تماس با کره شمالی را برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره تقسیم شده کره بازگرداند، زیرا مجموعه ای از آزمایش های تسلیحاتی و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه نگرانی ها را در مورد جنگ افزایش داده است.

لی، رئیس حزب دموکرات (DP)، این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد و قول داد که در انتخابات سراسری ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۳) پیروز شود.

لی گفت: ما به شدت کره شمالی را محکوم می‌کنیم که به تحریکات مسلحانه خود در دریاهای شرق و غرب ادامه می دهد. کیم جونگ اون، رئیس جمهور کره شمالی، مانند یک کفش کهنه امیدهای اتحاد را دور می اندازد و مردم خود را به بدبختی بدتر از دوران جنگ سرد می کشاند.

لی با تاکید بر این که جنگ ۱۹۵۰ کره نتیجه انباشته درگیری های کوچک در امتداد مرز بین کره بود، از دولت کره جنوبی خواست کانال ارتباطی بین سئول و پیونگ یانگ را بازگرداند تا از تکرار تاریخ جلوگیری کند.

او گفت: دولت یون سوک یول باید فورا خط تلفن صلح جلوگیری از جنگ را بازگرداند.

در طول این کنفرانس خبری، لی ایده هایی را برای مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد در کره جنوبی و بهبود اقتصاد این کشور پیشنهاد کرد.

او گفت: در دو سال گذشته، دولت یون سوک یول خواسته‌های مردم را نادیده گرفت و برای کشتن مخالفان سیاسی خود دست به کار شد. ما پیروزی را در انتخابات عمومی به دست خواهیم آورد و بر بحران در امور ایالتی که توسط دولت یون سوک یول ایجاد شده است، غلبه خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha