۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85371204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گزارشگر سازمان ملل: کمک به ساکنان غزه باید ادامه یابد

تهران- ایرنا- گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فقرو حقوق بشر خواستار تداوم کمک به ساکنان نوار غزه شد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا از شبکه الجزیره، «الیویه دو شوتر» گفت: امیدواریم کشورهایی که کمک های خود به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف کرده اند از این تصمیم خود صرف نظر کنند.

وی اضافه کرد: مردم غزه به کمک های آنروا احتیاج دارند و این آژانس حلقه اتصال میان جامعه جهانی و ساکنان نوار غزه است.

روسای کمیته مشترک نهادهای سازمان ملل متحد نیز نسبت به توقف کمک کشورها به آنروا هشدار دادند.

آن ها با بیان اینکه کشورهای جهان نباید ساکنان غزه را تنها بگذارند، افزودند: توقف کمک ها به آنروا، پیامدهای فاجعه باری برای ساکنان غزه خواهد داشت.

روسای کمیته مشترک نهادهای سازمان ملل متحد تاکید کردند: هیچ نهاد دیگری غیر از آنروا نمی تواند به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی غزه کمک رسانی کند.

آن ها اضافه کردند: توقف کمک های مالی به آنروا به فروپاشی جامعه انسانی ساکن نوار غزه منجر خواهد شد و در توقف این کمک ها باید تجدید نظر شود.

هفته گذشته، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا در پی اتهام‌پراکنی رژیم صهیونیستی علیه این نهاد بین‌المللی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha