۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85371181
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85371181
زنجان به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای سه درجه سانتیگراد زیرصفر به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر آسمان اغلب مناطق استان ابری و در برخی نقاط همراه با بارش برف است، ‌ افزود: هم اکنون بارش برف در شهرهای گرماب و قیدار گزارش و در شهر زنجان نیز بارش خفیف آغاز شده است.

وی یادآور شد: بارشهای امروز و فردا در مناطق مختلف استان به صورت پراکنده و خفیف است و با تقویت این سامانه روز جمعه بارشهای بیشتری را به خصوص در مناطق غربی و جنوبی استان شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: بارش برف و وزش باد موجب وقوع کولاک به خصوص در ارتفاعات خواهد شد که بر این اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری و تردد در نواحی کوهستانی و گردنه های استان خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کرده و آن را به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز نمایند.

سلطانی خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون دمای شهر زنجان سه درجه سانتیگراد زیر صفر بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان و ابهر منفی سه و چهار درجه، خرمدره منفی چهار و سه درجه، آببر صفر و ۹ درجه، قیدار منفی ۶ و یک درجه، سلطانیه منفی پنج و سه درجه و ماهنشان منفی یک و چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha