۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲:۵۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85371103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کاهش حمایت از نتانیاهو در نظرسنجی رسانه صهیونیستی

تهران- ایرنا- کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب نتایج نظرسنجی خود درباره وضعیت کرسی‌های پارلمان این رژیم را منتشر کرد که حکایت از ادامه کاهش حمایت از بنیامین نتانیاهو و کابینه ائتلافی او دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، بر اساس نظرسنجی کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، اگر هم‌اکنون انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار شود، کرسی‌های حزب لیکود در پارلمان این رژیم (کنست) به ۱۸ کرسی کاهش می‌یابد.

بر اساس این نظرسنجی تعداد کرسی‌های حزب «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین و عضو کابینه جنگ این رژیم در کنست نیز به ۳۷ و تعداد کرسی‌های حزب «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز به ۱۴ می‌رسد.

همچنین حزب عوتسما یهودیت به رهبری ایتمار بن گویر وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی هشت کرسی را بر اساس این نظرسنجی تصاحب می‌کند.

پیش‌تر نیز کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نظرسنجی منتشر کرده بود که ۵۳ درصد صهیونیست‌های شرکت کننده در این نظرسنجی معتقد بودند «بنیامین نتانیاهو» به خاطر منافع شخصی خود خواهان ادامه جنگ علیه مردم و مقاومت غزه است.

براساس این نظرسنجی که به تعداد آنها اشاره نشده، ۴۶ درصد صهیونیست‌ها خواهان تداوم جنگ علیه غزه و ۳۵ درصد خواهان عقب نشینی و پذیرش شروط مقاومت فلسطین هستند؛ ۱۹ درصد هم اعلام کردند که نظری در این باره ندارند.

براساس این گزارش، در صورت برگزاری انتخابات در شرایط فعلی، ۴۸ درصد صهیونیست‌ها از نخست وزیری «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد»، ۴۵ درصد از نخست وزیری «گادی آیزنکوت» عضو شورای جنگ و تنها ۳۲ درصد از نخست وزیری نتانیاهو حمایت خواهند کرد.

براساس این نظرسنجی، حزب اتحاد با ۳۷ کرسی، حزب «لیکود» با ۱۶ کرسی و حزب «یش عتید» با ۱۴ کرسی، بیشترین کرسی‌ها را از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در انتخابات آینده کسب خواهند کرد.

براساس این گزارش، احزاب «شاس» با ۹ کرسی، «یسرائیل بیتنو» با ۹ کرسی، «عوتسما یهودیت» با هشت کرسی، «اتحاد یهودیت توراتی» با هفت کرسی، «صهیونیسم دینی» با ۶ کرسی، «حدش تعال» با پنج کرسی، «رعم» با پنج کرسی و «مرتز» با چهار کرسی در رده‌های بعدی از نظر محبوبیت میان صهیونیست‌ها قرار دارند.

به گزارش ایرنا، عملیات طوفان الاقصی موجب تشدید اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی شده و جایگاه ائتلاف حاکم بر کابینه این رژیم در میان توده صهیونیست‌ها را تضعیف کرده است.

برخی کارشناسان منطقه و رژیم صهیونیستی معتقدند که برقراری آتش بس در جنگ غزه منجر به سقوط فوری کابینه نتانیاهو شده و وی به خاطر شکست از مقاومت فلسطین و پرونده‌های فساد، محاکمه خواهد شد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی و پس از چندی یورش زمینی نظامیان صهیونیست به نوار غزه، رزمندگان مقاومت نیز به مقابله با نظامیان نظامیان صهیونیست پرداخته و ضربات مهلکی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha