نیروگاه سد چمشیر ۲۳۹ مگاوات برق تولید کرد+ فیلم

گچساران- ایرنا- واحد نخست نیروگاه سد چمشیر در دور دوم سفر رئیس جمهور (تیرماه ۱۴۰۲)به کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد و تاکنون ۲۳۹ مگاوات برق از این طرح برق آبی تولید شده است.

کارشناس بخش تجهیزات سد و نیروگاه سد چمشیر گفت: سد و نیروگاه "چمشیر" بزرگترین طرح برق آبی در کشور است که با هدف ذخیره ۲/۳ میلیارد متر مکعب آب و بهبود کیفیت و کنترل سیلاب ها بر روی رودخانه زهره ساخته شده است.

محسن یعقوبی روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از فاز نخست این طرح ۵۵ مگاوات به توان تولید برق کشور در دو لت سیزدهم اضافه شد.

یعقوبی با بیان اینکه نیروگاه سد چمشیر در نیمه نخست سال آینده وارد مدار تولید برق می‌شود، افزود: این طرح بزرگترین سد RCc کشور است و یکی از شاخص‌های اصلی. آن ظرفیت بالای مخزنی است.

وی اظهار کرد: نیروگاه سد چمشیر از سه واحد ۵۵ مگاواتی و ۲ واحد کوچک هر یک به ظرفیت ۵/ ۵ مگاواتی که در مجموع ۱۷۶ مگاوات می باشد، تشکیل شده است.

کارشناس بخش تجهیزات سد و نیروگاه سد چمشیر گفت: این نیروگاه توان تولید انرژی سالانه ۴۸۲ گیگاوات ساعت را دارد.

وی بیان کرد: واحد چهار و پنج این نیروگاه تا یک ماه آینده وارد مدار تولید خواهد شد و پس از آن واحد ۲ آن با فاصله ۲ هفته ای به بهره برداری خواهد رسید.

یعقوبی ادامه داد: واحد سه این نیروگاه به ظرفیت ۵۵ مگاوات با پیشرفت ۸۵ درصدی در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان: پیمانکار این طرح هم اکنون در حال راه اندازی، نصب تجهیزات اجرای تست نیروگاه هستند.

کارشناس بخش تجهیزات سد و نیروگاه سد چمشیر گفت: واحد ۲ و چهار و پنج نیروگاه سد چمشیر هم اکنون با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در دست اجراست.

کارشناس بخش تجهیزات سد و نیروگاه سد چمشیر گفت: واحد ۲ و چهار و پنج نیروگاه سد چمشیر هم اکنون با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در دست اجراست.

یعقوبی اظهار کرد: پس از بهره برداری از نیروگاه سد چمشیر این طرح از طریق پست ۲۳۰ کیلوولت چمشیر به شبکه سراسری متصل خواهد شد.

نیروگاه چمشیر توان نیروی برق یک شهر با جمعیت ۵۰۰ هزارنفری را که با انرژی پاک و بدون مصرف سوخت فسیلی همراه با آزادسازی آب امکان تولید برق را برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عرضه کرده است.

سد «چمشیر» بلندترین سد از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) در ایران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha