۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85370728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۴۳ درصدی جمعیت دانش‌آموزی هنرستان‌های خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان هنرستان‌های استان ۷۴ هزار و ۷۸۵ نفر است گفت: آمار دانش‌آموزی در هنرستان‌های استان طی ۲ سال اخیر از ۲۹ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی‌نژاد در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل با اشاره به اینکه برخی رشته‌های تحصیلی در استان که متقاضی نداشتند تعطیل شدند بیان کرد: طی ۲سال اخیر اقدامات خوبی برای توسعه هنرستان‌های استان انجام شده و در این مدت پنج هنرستان در حوزه کشاورزی ایجاد شده است.

وی گفت: راه اندازی هنرستان در شهرک رامین و شیرین‌شهر نیز در حال پیگیری است اما ابتدا باید برای تردد دانش‌آموزان در این مناطق برنامه ریزی کرد.

حمیدی‌نژاد افزود: هنرستان‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که برای تکمیل آن‌ها آموزش و پرورش نیاز به مشارکت دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: شهرک‌های صنعتی از دیگر ظرفیت‌هایی هستند که برای ساخت هنرستان‌های جوار صنعت می‌توانند ورود کنند، در بسیاری از استان‌ها در شهرک‌های صنعتی هنرستان تاسیس شده است.

وی گفت: شاخص راه‌اندازی و جذب دانش‌آموز در هنرستان‌های خوزستان ۶ رتبه پایین‌تر از میانگین کشوری بود که امسال ۲ رتبه بالاتر از متوسط کشوری قرار گرفته است.

حمیدی‌نژاد با بیان اینکه هنرستان‌های جوار باعث پرورش نیروهای متخصص و مورد نیاز استان می‌شود اضافه کرد: در چند سال اخیر پرورش نیروی با مهارت برای استخدام افراد بومی و کاهش نرخ بیکاری خوزستان در اولویت حوزه آموزش قرار گرفته است.

خوزستان فاقد اردوگاه دانش‌آموزی مناسب

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه ۱۰ اردوگاه فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی در استان وجود دارد افزود: تنها یک اردوگاه در دزفول از این تعداد فعال بوده و شرایط سایر اردوگاه‌ها بسیار نامناسب است.

وی از آماده‌سازی اردوگاه حمیدیه و افتتاح آن در دهه فجر امسال خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: اردوگاه شهرستان اندیمشک تنها اردوگاهی است که به دلیل دسترسی آبی و خاکی شرایط بسیار مناسبی برای اقامت دانش‌آموزان دارد.

حمیدی‌نژاد بیان کرد: اردوگاه گتوند می‌تواند به بزرگترین اردوگاه کشور تبدیل شود و اگر سند این مکان تهیه گردد امکان دریافت یکصد میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این اردوگاه وجود دارد.

وی گفت: از فرمانداران و شهرداران برای بازسازی و بهسازی اردوگاه‌های دانش‌آموزی استان درخواست کمک داریم.

بهره برداری از ۱۶۰۰ کلاس درس خوزستان در دولت سیزدهم

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون یکهزار و ۶۰۰ کلاس درس در خوزستان افتتاح شده است.

محمد سعیدی پور افزود: در دهه فجر امسال ۳۹ فضای آموزشی و ۱۷۷ کلاس درس بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته چهار هنرستان در استان افتتاح شد ادامه داد: این اداره کل برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها از اعتبارات ملی استفاده می‌کند، سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع به استان اختصاص یافت.

سعیدی پور با بیان اینکه امسال ۶۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات هنرستان‌های استان اختصاص یافته است افزود: درگام اول ۱۸۰ میلیارد ریال ‌و در بخش دوم نیز ۲۶۰ میلیارد ریال پرداخت شد و تجهیزات نیز در حال خریداری است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به روند صعودی تخصیص اعتباری عمرانی به استان در حوزه مدرسه‌سازی افزود: سال گذشته چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این دستگاه اختصاص یافت که این رقم امسال به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

شناسایی ۱۸ ملک مازاد آموزش و پرورش خوزستان در طرح مولد سازی

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: ۱۸ ‌ملک مازاد و بدون استفاده آموزش و پرورش خوزستان شناسایی شد که در قالب طرح مولدسازی به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: ارزش این املاک ۲۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که پول حاصل از فروش این تعداد ملک برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مهر ماه سال آینده یکهزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان بهره‌برداری خواهد شد.

سعیدی‌پور ادامه داد: متاسفانه خیران در سه سال گذشته به دلایلی فعال نبودند و شاهد تعطیلی برخی پروژه‌های مدرسه سازی در استان بودیم.

وی گفت: دولت سیزدهم با تزریق اعتبارات خوبی برای امر مدرسه‌سازی باعث شد تا خیران پای کار بیایند و امسال خیران استان هفت هزار میلیارد ریال متعهد به ساخت مدرسه شدند.

وی با بیان اینکه ساخت هنرستان‌ها در استان سرعت خوبی گرفته است اظهار کرد: یکی از مشکلات تجهیز هنرستان‌ها است که باید از صنایع و شرکت های استان برای این امر کمک گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha