۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85370631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: پنج هزار رای اولی در دزفول وجود دارد

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85370631
فرماندار: پنج هزار رای اولی در دزفول وجود دارد

دزفول – ایرنا – فرماندار ویژه دزفول گفت: ۳۵۰ هزار نفر شامل پنج هزار رای اولی واجد شرایط شرکت در انتخابات امسال در شهرستان دزفول هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا خردمند روز یکشنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: انتخابات مظهر قدرت ملی است و تمام ظرفیت دزفول برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، رقابتی و با مشارکت حداکثری در این شهرستان به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۶ شعبه اخذ رای در دزفول شامل ۳۰۰ شعبه ثابت و ۵۶ شعبه سیار پیش بینی شده است، افزود: تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رای دزفول به منظور تسهیل در رای دادن شهروندان نسبت به دوره قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

فرماندار ویژه دزفول گفت: صندوق‌های اخذ رای به همراه هیات اجرایی صندوق‌ها با استفاده از بالگرد، قطار و خودروهای کمک دار به مناطق کوهستانی و سخت گذر منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه پنج هزار نفر مجری برگزاری انتخابات در دزفول هستند، افزود: حفاظت و صیانت از رای مردم وظیفه‌ای سنگین بر دوش مجریان برگزاری انتخابات است که تلاش تمام دست اندرکاران، برگزاری انتخاباتی سالم، بدون جانبداری و عادلانه برای همه نامزدها است.

همه طیف‌های سیاسی و قومی دزفول در انتخابات مجلس نامزد دارند

خردمند با بیان اینکه تمام فرآیند ثبت نام در انتخابات امسال به صورت الکترونیکی انجام شد، اظهارکرد: ۲۰۰ نفر در دزفول در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس، نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۹ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره قبل در دزفول افزود: هیات‌های نظارت شهرستان با بررسی صلاحیت‌هایی که ثبت نام خود را قطعی کرده بودند، درنهایت صلاحیت ۶۶ نفر را در حوزه انتخاباتی دزفول تایید کردند که با توجه به ادامه فرصت تایید صلاحیت نامزدها تا ۳۰ بهمن ماه جاری، احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر اینکه در بررسی صلاحیت نامزدها گرایش‌های سیاسی و قومی افراد مورد توجه نبوده است، گفت: بررسی صلاحیت نامزدها در دزفول، فارغ از گرایش سیاسی و یا قومی آنها براساس مُر قانون انجام شده است.

وی افزود: همه طیف‌های سیاسی و اقوام مختلف دزفول دارای نامزد تایید صلاحیت شده هستند که این موضوع زمینه را برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری فراهم کرده است.

شبکه تلویزیونی برای حوزه انتخاباتی دزفول ایجاد شد

خردمند با بیان اینکه کمیته تخلفات انتخابات در شهرستان دزفول ایجاد شده است، اظهارکرد: شهروندان دزفول درصورت مشاهده هرگونه تبلیغات زودهنگام و یا تخلف انتخاباتی می‌توانند این تخلف را به شماره‌های ۴۲۴۳۰۴۸۱ و ۰۹۱۶۷۳۳۷۸۸۰ کمیته تخلفات انتخاباتی دزفول انعکاس دهند.

وی ادامه داد: زمان قانونی تبلیغات انتخابات امسال از سوم اسفندماه تا ساعت هشت صبح دهم اسفندماه یعنی ۲۴ ساعت قبل از آغاز فرآیند رای گیری است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به ایجاد شبکه تلویزیونی برای حوزه انتخاباتی دزفول گفت: شهروندان برای دسترسی به شبکه ویژه انتخابات در حوزه انتخاباتی دزفول می‌توانند با به روز رسانی گیرنده‌های دیجیتال خود به این شبکه دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: هم اکنون این شبکه راه اندازی و مشغول معرفی ظرفیت‌های گردشگری دزفول است که در زمان قانونی تبلیغات در اختیار نامزدهای این حوزه انتخاباتی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان از تایید صلاحیت ۵۲ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت استان خبر داده است.

از تعداد یکهزار و ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده در خوزستان، با بررسی‌های انجام شده توسط هیات نظارت تعداد ۶۵۵ نفر معادل ۵۲ درصد تایید صلاحیت شدند، ۵۳۶ نفر معادل ۴۲ درصد عدم تایید و ۸۵ نفر معادل ۶ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.‌

حوزه انتخابیه دزفول دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha