۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85370561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت سرمایه‌گذاری برای تامین نیروی متخصص است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: ساخت هنرستان‌های جوار صنعت یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای تامین نیروی متخصص در استان است.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل بیان کرد: توسعه هنرستان‌های جوار باعث تقویت صنایع با جذب نیروی متخصص در آینده و افزایش استخدام نیروهای بومی می شود.

وی با تاکید بر اینکه به موضوع ایجاد هنرستان‌های جوار در استان باید جدی‌تر پرداخته شود ادامه داد: آموزش و پرورش باید اهمیت این موضوع را بیشتر برای صنایع استان توضیح و معرفی کند .

حسینی محراب هنرستان‌های جوار را یکی از ظرفیت‌های اشتغالزایی برای جواناناستان در آینده دانست.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان پیش از این اعلام کرد امسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های استان اختصاص یافته است.

وی افزود: نیروگاه‌ها، صنایع نیشکر و حتی شهرک‌های صنعتی خوزستان باید وارد این کارزار شوند و به دانش‌آموزان با ایجاد هنرستان‌های جوار کمک کنند.

حسینی محراب در ادامه سخنان خود توضیح داد: این هنرستان‌ها برای استخدام هنرآموزان خود در صنایع و دستگاه‌ها نیست بلکه دانش‌آموزان برای آموزش تخصصی به این هنرستان‌ها هدایت می‌شوند و با شرکت در آزمون‌های استخدامی با اولویت به کارگیری امکان جذب آن‌ها در صنایع فراهم می‌شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از طرح طرح‌مولدسازی در آموزش و پرورش برای تجهیز و ساخت مدرسه به درستی استفاده شود و با فروش املاک بلااستفاده و مازاد برای طرح‌های مورد نیازهزینه شود.

وی گفت: برای انجام هر چه بیشتر و بهتر مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان باید مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی به درستی در این خصوص توجیه شوند و برای آبادانی هر چه بیشتر استان بیش از پیش پای کار بیایند.

راهیان نور و راهیان‌پیشرفت ۲ جریان علمی و فرهنگی

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور و پیشرفت ۲ جریان مهم علمی و فرهنگی هستند اظهار کرد: این ۲ اردو نقش بسیار مهمی در آشنایی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد.

حسینی محراب گفت: اردوهای راهیان پیشرفت در ذهن و تفکر دانش‌آموزان برای آینده‌سازی این کشور بسیار اثر گذار است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به خوزستان ادامه داد: امسال هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی استان تخصیص یافت که نسبت به استان‌های دیگر خوزستان بهترین و بیشترین اعتبار را دریافت کرد.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب اردوگاه‌های تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان استان اضافه کرد: در شورای آموزش و پرورش مصوب شد که اردوگاه های استان با کمک فرمانداران و صنایع استان برای استفاده دانش آموزان بهسازی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: رای اولی‌ها در اسفند ماه امسال با شناخت و آگاهی در این صحنه مهم و ملی حضور پرشور یابند و برای کشور خود سرنوشت‌ساز باشند.

به گزارش ایرنا، هنرستان‌های جوار صنعت توسط صنایع ایجاد می‌شود و در استان صنعتی خوزستان توسعه این هنرستان‌ها مورد تاکید آموزش و پرورش و استانداری خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha