مهرستان سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ از مرز خودکفایی عبور کرد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با بهره برداری از پنج واحد مرغداری جدید و ارتقای جوجه ریزی به ۳۴۰ هزار قطعه در هر دوره در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسید و هم اینک مازاد تولید نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالله سپاهی روز سه شنبه در جریان بازدید استاندار سیستان‌ و بلوچستان از واحدهای مرغداری مهرستان افزود: امسال در ۱۳ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی این شهرستان بیش از ۹۴۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که با این میزان جوجه ریزی بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم در راستای توسعه واحدهای مرغداری با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخت ۲۲ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت ۵۵۰ هزار قطعه و تولید سالانه پنج هزار تن گوشت مرغ در سطح شهرستان آغاز شد که تاکنون پنج واحد آن به ظرفیت جوجه ریزی ۱۳۰ هزار قطعه در دوره به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی مهرستان گفت: همچنین به منظور تکمیل زنجیره تولید یک واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در این شهرستان در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید با بیان اینکه استان دارای ۳۲۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

محمدرضا سیدحسینی بیان کرد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال سیستان و بلوچستان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری انجام شده تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان صادر شده که با این وجود حدود ۸۰ درصد از تولید گوشت مرغ این استان تامین را تامین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرغ مورد نیاز این استان با همکاری تولید کنندگان تامین می‌شود و وضعیت مرغ تولیدی در این منطقه نسبت به ۲ سال گذشته سه برابر افزایش یافته به گونه‌ای که در درصد بسیار کمی از استان‌های همجوار آن هم به صورت زنده در سطح استان توزیع می‌شود.

وی گفت: امید است تا پایان سالجاری اگر نهاده‌ها، دان مرغ و جوجه یک روزه به موقع تامین شود علاوه بر اینکه سیستان و بلوچستان به خودکفایی و خود اتکایی برسد در بحث صادرات به استان‌ها و کشورهای همجوار هم اقداماتی انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha