۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85370320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض کشاورزان در اروپا به بلژیک کشیده شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85370320
اعتراض کشاورزان در اروپا به بلژیک کشیده شد

تهران- ایرنا- در ادامه اعتراض کشاورزان اروپایی به افزایش قیمت سوخت و واردات ارزان قیمت محصولات از اوکراین، کشاورزان بلژیکی نیز امروز دست به اعتصاب زدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، گزارش‌ها از اعتصاب کشاورزان بلژیکی به دلیل افزایش هزینه‌ها، سیاست‌های زیست‌محیطی اتحادیه اروپا و واردات ارزان مواد غذایی از اوکراین حکایت می کنند.

گفته می شود کشاورزان معترض قصد دارند راه‌های دسترسی به بندر زیبروژ به عنوان دومین بندر مهم بلژیک را مسدود کنند.

بر اساس گزارش‌ها، راه بندان در خیابان‌ها نیز قرار است تا عصر چهارشنبه ادامه داشته باشد.

سخنگوی اداره بندر زیبروژ در واکنش به این اقدام کشاورزان اعلام کرده است که قادر به ارزیابی میزان اختلال حاصل از این اقدام نخواهد بود.

کشاورزان همچنین صبح روز سه‌شنبه راه‌بندان گسترده ای در نزدیک مرز هلند ایجاد کردند و علاوه بر این، یک کاروان تراکتور به سمت شهر بندری اَنتوِرپ به راه افتاد.

از همین رو، الکساندر دی کرو نخست‌وزیر بلژیک قرار است امروز سه‌شنبه با انجمن‌های کشاورزان دیدار کند.

در هفته‌های اخیر، کشاورزان سراسر اروپا از جمله آلمان، لهستان، رومانی و هلند به آنچه که مقررات سختگیرانه بیش از حد، هزینه‌های بالای سوخت و رقابت ناعادلانه ناشی از سیاست‌های تجاری لیبرال اتحادیه اروپا دانسته، واکنش نشان داده و دست به اعتراضات گسترده زده‌اند.

کشاورزان بلژیکی روز دوشنبه نیز با مسدود کردن بزرگراه‌ها در جنوب این کشور، تراکتورهای خود را در نزدیکی پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل متوقف کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha