مشارکت ۱۰۷۸ گندمکار هرمزگانی در اجرای کشت قراردادی

بندرعباس - ایرنا - سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان گفت: یک‌هزار و ۷۸ گندمکار هرمزگانی طی سالجاری در اجرای کشت قراردادی گندم مشارکت دارند.

مسعود رمضان‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای گندم استان هرمزگان در قالب یک‌هزار و ۱۲۵ قرارداد در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است.

وی از تحقق ۵۶ درصدی سطح زیرکشت قراردادی در استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون کشت قراردادی در شهرستان‌های حاجی‌آباد، بندرعباس، پارسیان، میناب، بستک و رودان تحقق یافته است.

سرپرست اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان با اشاره به اینکه زمان شرکت در این طرح تا پایان بهمن‌ماه سالجاری است، یادآور شد: میزان تولید گندم در این طرح قراردادی، ۳۵ هزار تُن برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، طرح کشت قراردادی گندم با هدف ایجاد الگوی پایدار کشت، رسیدن به خودکفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از گندمکاران با حذف واسطه ها و تولید محصول باکیفیت اجرا می‌شود.

کشاورزان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس gtc.ir اپلیکیشن کشت قراردادی را بر روی گوشی خود نصب کرده و ضمن ثبت‌نام در سامانه از مزایای آن برخوردار شوند.

بر مبنای این قرارداد، کشاورزان در پایان فصل کشت، محصول برداشت شده خود را به قیمت تضمینی اعلام شده به جهاد کشاورزی تحویل می‌دهند و بعد از کسر هزینه‌های تامین شده از سوی دولت، مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

در سال زراعی جاری ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان به زیرکشت گندم رفته است که پیش بینی می‌شود بیش از ۶۵ هزار تن محصول برداشت شود.

کشت گندم در استان هرمزگان هرساله از نیمه آبان‌ماه آغاز شده و تا نیمه دی‌ماه هم ادامه می‌یابد و برداشت این محصول نیز از نیمه فروردین ماه سال آینده آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha