۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85369984
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

قهرمان مسابقات MMA: هدفم قهرمان پروری و تربیت مربیان کارآزموده است

رشت - ایرنا - یکی از قهرمانان رشته رزمی MMA گفت: هدفم قهرمان پروری و تربیت مربیان کارآزموده برای این رشته رزمی پرطرفدار است.

به گزارش ایرنا، MMA که به تازگی در ایران رسمی و ثبت شده، رشته‌ای رزمی است که مبارزان در آن می‌توانند از ضربه‌های مختلف دست و پا، فنون درگیری و گلاویزی ایستاده و در خاک از فنون پرتابی و قفل مفاصل استفاده کنند که امیر علی اکبری معروفترین مبارز ایرانی در این رشته بشمار می‌رود.

MMA شامل ترکیبی از تمام ورزش‌های رزمی بوده و بزرگترین و معتبرترین سازمان‌های برگزاری این مسابقات نیز، سازمان‌های یو اف‌ سی، استریک‌فورس و ریزین هستند و برخلاف تصور همگان انجام هر کاری در این رشته آزاد نیست و حرکاتی هم خطا محسوب می‌شود.

ابراهیم محمدعلیپور رئیس هیات ورزشهای رزمی گیلان نیز در جریان مسابقات بین المللی‌الیت کیک بوکسینگ که در لاهیجان در جریان است، گفت: با توجه به رسمی شدن این رشته امید است سال آینده بتوانیم نخستین دوره مسابقات MMA قهرمانی گیلان را برگزار کنیم زیرا این رشته طرفداران زیادی دارد.

سعید صفری یکی از قهرمانان و مربیان این رشته رزمی نیز روز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به رسمی شدن این رشته و علاقه‌مندی زیاد ورزشکاران برای فعالیت در آن می‌توان به صورت متمرکز ورزشکاران موفق ایرانی را وارد مسابقات حرفه‌ای‌ جهانی کرد.

وی افزود: رسمی شدن این رشته ورزشی در ایران برای علاقه‌مندان و فعالان این رشته باعث خوشحالی شده اما برای تکمیل و موفقیت در این رشته و تقویت جایگاه ایران در دنیا، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید حمایت‌های لازم را انجام دهند و زیرساخت‌های متناسب این رشته را نیز باید داشته باشیم.

قهرمان سه دوره مسابقات بوکس و صاحب کاپ تکنیک بوکس ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر شناخت کم برخی از مربیان در این رشته یکی از مشکلات MMA است، ادامه داد: برخی از مربیانی که به تازگی وارد این رشته شده و یا از اسم این رشته به عنوان عملکرد فعالیت خود استفاده می‌کنند، فقط در یک یا ۲ رشته رزمی فعالیت داشته‌اند از اینرو به صورت کامل به این رشته رزمی مسلط نیستند در حالی که یک مربی رشته MMA باید حداقل به چند سبک مانند بوکس، کیک بوکس، تکواندو، کشتی، جوجیتسو و سایر هنرهای رزمی مسلط باشد.

وی که در سال ۲۰۱۹ در تفلیس گرجستان در وزن سبک وزن در مسابقات MMA با پیروزی بر تمام حریفان خود توانست کمربند جهانی و مدال طلا را کسب کرده و قهرمان جهان شود، بیان کرد: اغلب قهرمانان ایرانی در رشته‌های رزمی بدون پشتوانه تمام سختی‌ها را برای قهرمانی تحمل کرده و با پشت سر گذاشتن مشکلات مختلف به سوی سکوی قهرمانی حرکت می‌کنند.

سعید صفری که در چهار مسابقه به عنوان مبارز MMA در لیگ رسمی کشور سوئد شرکت کرد، خاطرنشان کرد: پشتکار و شجاعت ورزشکاران ایرانی بسیار قابل تحسین است و در مقایسه با ورزشکاران خارجی روحیه خود را حفظ و همچنان در ذهن خود برای آینده بهتر تلاش می‌کنند که این روحیه ستودنی است.

وی که با خداحافظی از مسابقات MMA در مسیر پرورش استعدادهای قهرمانی در ایران قدم نهاده است، خاطرنشان کرد: قهرمان‌پروری و تربیت مربیان کارآزموده یکی از اهداف مهم من بشمار می‌رود که در این بین، شاگردانم که از ابتدا در کنار من آموزش دیده‌ و به صورت اصولی و فنی این رشته را دنبال کرده‌اند، در آینده نزدیک می‌توانند به عنوان مربی، ورزشکاران خوبی را در این رشته آموزش دهند.

صفری به عدم قبول سرمربیگری تیم ملی MMA هم اشاره کرد و گفت: افراد و پیشکسوتان دیگری هستند که می‌توانند عنوان مربی تیم ملی را داشته و این سکان را بدست بگیرند و از سوی دیگر در حال حاضر هدف و اولویت‌های دیگری دارم که تمام تمرکز خود را به روی آن‌ها متمرکز کرده‌ام.

این مربی و ورزشکار رشته‌های رزمی گفت: البته تشکیل یک تیم از ورزشکاران حرفه‌ای و کامل از نظر تکنیک در رشته MMA از دیگر برنامه‌های مهم من است که امیدوارم با کمک همه مسئولان این رشته رزمی پرطرفدار محقق شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران ما بتوانند با موفقیت‌های خود بیش از پیش نام ایران در میادین ورزشی بلندآوازه کنند و در میادین بین‌المللی برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، هشتمین دوره رقابتهای بین‌المللی الیت کیک بوکسینگ جام صلح و دوستی، گرامیداشت دهه مبارک فجر از روز دوشنبه با حضور ۱۵۶ ورزشکار رزمی‌کار این سبک از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و افغانستان در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در لاهیجان آغاز شده که این مسابقات عصر امروز با معرفی تیم‌های برتر پایان می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha