۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85369921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیر خشک‌های قاچاق در زنجان کشف و ضبط شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۸
کد خبر: 85369921
شیر خشک‌های قاچاق در زنجان کشف و ضبط شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت:‌ یک هزار و ۲۰ قوطی شیر خشک خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با توقیف یک دستگاه وانت نیسان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ حسین بدری روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این وانت نیسان یک هزار و ۲۰ قوطی شیر خشک خارجی قاچاق را کشف کردند که برابر نظر کارشناسان، ارزش ریالی آنها بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ بدری یادآور شد: یک نفر در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و شیرخشک های مکشوفه نیز به سازمان غذا و داروی استان تحویل شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، در اسرع وقت مراتب را با شماره ۱۱۰ در میان بگذارند.


دستگیری ۱۶ سارق و مالخر در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از کشف ۱۹ فقره انواع سرقت و دستگیری ۱۶ سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در‏ این شهرستان خبر داد‎ و گفت:‌ در پی تشدید اقدامات پیشگیرانه و همچنین کنترل مجرمان حرفه ای، طرح مبارزه با سرقت در شهرستان ابهر اجرا شد.

سرهنگ هادی نوروزی افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت طی هفته گذشته ۱۹ فقره انواع سرقت کشف شد که شامل خودرو و قطعات آن، موتورسیکلت و اماکن خصوصی و باغها بود و در این رابطه ۱۶ سارق و مالخر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به رضایت مندی شهروندان از اجرای این طرح‌ها، از همکاری صمیمانه مردم تشکر و تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک افراد، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

جاعل و کلاهبردار فروشگاه موبایل زنجان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با درج آگهی های جعلی در شبکه‌های اجتماعی و سایت ها اقدام به فروش اجناس می کرد.

سید احمد موسوی افزود: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی با بررسی های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به خرید گوشی همراه هوشمند کرده و پس از واریز وجه اجناس خریداری شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری کرده و جوابگوی تلفن همراه نبوده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه متهم به چندین فقره کلاهبرداری با این شگرد در فضای مجازی اعتراف کرد و اقرار داشت با درج تصاویر اجناس با برندهای معروف در سایت و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خریداری شده، از ارسال کالا خودداری می کرده است.

سرهنگ موسوی گفت: کلاهبرداران سایبری با تبلیغات و درج آگهی جعلی مثل فروش کالا به قیمت پایین‌تر از ‏بازار، تحویل رایگان درب منزل، یا عودت کالا در صورت درخواست مشتری در کانال‌ها و صفحات فروش کالا اقدام به فریب و ترغیب کاربران در فضای مجازی برای خرید می کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه تبلیغات فضای مجازی را جدی نگیرند و کلیه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق ۹ میلیارد ریالی در زنجان


رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت:‌ با توقیف سه دستگاه سواری شوتی، یک دستگاه کامیون باری و یک دستگاه اتوبوس مسافربری انواع کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ حسین بدری اظهار داشت: طرح سه روزه تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز با اولویت مقابله با خودروهای شوتی در مجموعه پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان زنجان اجرا شد.

وی افزود: در پی رصد و کنترل محورهای مواصلاتی، حمل کالای قاچاق با سه دستگاه خودروی سواری شوتی، یک دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس مسافربری (ناوگان حمل و نقل عمومی) برای ماموران محرز و مراتب در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ بدری تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی خودروهای مذکور را رویت و آنها را با علائم هشدار دهنده متوقف کردند که در بازرسی از این خودروها مقدار پنج هزار و ۶۰۰ لیتر گازوییل عرضه خارج از شبکه، ۱۸۹ کیلوگرم عسل خارجی، ۲۷۶ کیلوگرم شکلات، ۳۰ هزار نخ سیگار خارجی، ۲۶۴ عدد شامپو، ۴۲۶ عدد انواع لوازم آرایشی، ۱۱ هزار و ۴۳۹ عدد قرص ظرفشویی و ۳۰ عدد بوگیر خارجی قاچاق کشف شد.
وی یادآورشد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه را ۹ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و هم اکنون تحت رسیدگی است.

سرهنگ بدری با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا خاطرنشان کرد: در اجرای هرچه بهتر طرح های مبارزه با قاچاق کالا، با قدردانی از آحاد جامعه در همکاری با پلیس از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و ... موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha