امام جمعه کرمانشاه: شرایط بومی استان در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: برنامه ریزی بر اساس شرایط بومی، توجه به اقلیم و در نظر گرفتن اقتضائات استان باید مد نظر برنامه ریزان استان باشد.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان بیان کرد: پرهیز از روزمرگی، نگاه راهبردی به مسائل و دیدن افق بلند پیش‌رو، از خصایص بسیار مهم کسانی است که می‌خواهند مسئولیت برنامه‌ریزی استان را در مباحث توسعه‌ای بر عهده بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی در بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای استان، اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود، دید راهبردی در مباحث فرهنگی است. برای مثال در پروژه‌های مسکن مهر که جمعیت قابل توجهی در آن سکونت دارند، به مباحث فرهنگی از جمله مسجد و مدرسه، توجه چندانی نشده است.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل در ساخت مصلی شهر کرمانشاه، عنوان کرد: مصلی یکی از مراکز فرهنگی بسیار مهم و تعیین کننده‌ برای شهر کرمانشاه است که علاوه‌بر تسهیل حضور نمازگزاران نماز جمعه، بسیاری از اجتماعات مهم و سرنوشت‌ساز استان را پوشش می‌دهد.

استان کرمانشاه در مسیر زائرین اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) قرار دارد و می‌توان از مصلی به‌عنوان بارانداز زائرین اربعین حسینی در غرب کشور استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha