۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85369618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بن گویر: باید به هر فلسطینی در اطراف غزه شلیک کنید
ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا - ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت نظامیان این رژیم باید به طرف هر فلسطینی که به اطراف غزه نزدیک می‌شود، شلیک کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تهدید کرد که دستور شلیک تیر در غزه توسط نظامیان اشغالگر را به گونه‌ای تغییر دهد که آنها به طرف هر فلسطینی که به اطراف غزه نزدیک می‌شود، شلیک کنند.

بن گویر که در کنفرانس ازسرگیری شهرک‌سازی در غزه سخن می‌گفت، در ادامه تهدید کرد: چنانچه این خواسته عملی نشود، فعالیت کابینه ائتلافی «اسرائیل» را با اختلال مواجه خواهد کرد.

این کنفرانس روز یکشنبه توسط حزب افراطی «نیروی یهودی» به ریاست بن گویر تحت عنوان «کنفرانس پیروزی» به منظور تبلیغ ازسرگیری شهرک سازی در غزه و شمال کرانه باختری برگزار شد.

از سوی دیگر، بنی گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره این کنفرانس گفت: برگزاری چنین کنفرانسی به تلاش ها برای بازگرداندن و آزادی اسرای «اسرائیلی» در غزه آسیب رسانده است.

گانتس افزود: مشارکت وزرا و اعضای ائتلاف حاکم بر «اسرائیل» در کنفرانسی با مدیریت بن گویر با هدف تبلیغ شهرک سازی در شمال کرانه باختری و نوار غزه در واکنش به حملات هفتم اکتبر، به «اسرائیلی ها» در زمان جنگ و تلاش ها برای آزادی اسرای اسرائیلی ضربه زده است.

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در واکنش به انتقادات گانتس درباره مشارکت اعضای این حزب در کنفرانس مذکور گفت: در «اسرائیل» جریان راست گرا نیز از حق آزادی بیان برخوردار است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

براساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha