پیمانکاران طرح راهسازی بجنورد-جنگل یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مطالبه دارند 

بجنورد-ایرنا- نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: پیمانکاران پروژه راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد-جنگل گلستان یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مطالبه دارند. 

علیرضا هنرور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز در زمان مناسب یکی از مشکلات این طرح است، اکنون افزایش سرسام آور هزینه های جاری، هزینه های بالای تامین قطعات و تعمیرات ماشین آلات و هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد از چالش های اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: هزینه های سنگین تملک و ارزیابی اراضی واقع در حریم، عدم تامین آب شرکت پاسند راه نوین ( پیمانکار محدوده رباط قره بیل - چشمه خان – تونل جنگل گلستان ) و تأسیسات انتقال آب شرکت مذکور توسط اهالی روستای دشت مشکلاتی در اجرای این طرح ایجاد کرد.

هنروز گفت: بخشی از این مسیر واقع در محدوده دیوار سنگی در آبان ماه سال جاری بر اثر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه مسدود شد، صرفا برای تکمیل دیوارسازی، ساماندهی رودخانه و باند دوم محدوده دشت - تونل جنگل گلستان به طول حدود پنج کیلومتر به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است همچنین برای تکمیل زیرگذرها، دوربرگردان ها و ایمن سازی محور بجنورد – جنگل گلستان ۲ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: به دلیل عملیات دیوار سازی حجیم در مجاورت بستر رودخانه در صورت عدم تأمین اعتبار لازم امکان شروع عملیات اجرایی در آن محدوده مقدور نخواهد بود و با هر بارندگی و وقوع سیلاب موجب بروز خسارات هنگفت به پیمانکار و هدر رفت بیت المال خواهد شد.

پیشرفت ۸۶ درصدی طرح راهسازی بجنورد به جنگل

وی افزود: این محور اکنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این مقدار با احتساب ۱۴ کیلومتر بهره برداری باند دوم که در چند ماه گذشته انجام شد، بیش از ۱۰۳ کیلومتر آن در سال های ۹۲ تا ۴۰۲ متناسب با اعتبارات تخصیصی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته که با بهره برداری این بخش ها حدفاصل بجنورد تا زمان صوفی به طول ۵۴ کیلومتر و همچنین حد فاصل جوزک تا چشمه خان به طول ۴۹ کیلومتر بصورت یکپارچه زیر بار ترافیک است.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ ونقل کشور در خراسان شمالی گفت: از ۳۱ کیلومتر باقیمانده طرح بزرگراه بجنورد- جنگل گلستان نیز ۲۰ کیلومتر به صورت فعال با اولویت محدوده زمان صوفی - جوزک و چشمه خان - دشت در حال انجام است و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت، محدوده زمان صوفی - جوزک بطول ۱۲ کیلومتر و محدوده چشمه خان - پاسگاه چوبی بطول هشت کیلومتر تا پایان تابستان سال آتی آماده بهره برداری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان بطول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.

تاکنون هفت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این محور هزینه شده و برای تکمیل این طرح ۱۵ هزار میلیارد ریال نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha