امام جمعه کرمانشاه: پلیس ایران سرآمد همه پلیس‌های جهان است

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت که امروز به فضل الهی و به برکت وجود فرماندهانی ولایتمدار، با تقوا و مقتدر در مجموعه فراجا شاهد سرآمدی پلیس جمهوری اسلامی در میان پلیس تمامی کشورهای جهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری پلیس، حجت الاسلام حبیب الله غفوری روز دوشنبه در دیدار ائمه جمعه کرمانشاه با فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: کار در مجموعه انتظامی، جهادی دشوار و در عین حال مقدس است چرا که ماموران پلیس از طرفی باید به قانون عمل کنند و از سوی دیگر مراعات حال شهروندان را نیز کرده باشند.

وی با بیان اینکه لازمه کار پلیس اقتدار است، یادآور شد: اگر این اقتدار خدشه دار شده یا از انگیزه ماموران انتظامی کاسته شود نمی توان امنیت را به معنای واقعی کلمه در جامعه ایجاد کرد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه زحمات ماموران انتظامی در جامعه قابل تقدیر و حضور شبانه روزی آن ها باعث ایجاد امنیتی پایدار در سطح کشور شده است که جای قدردانی ویژه دارد ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی، ماموران پلیس به اسلام و حکومتی الهی خدمت می‌کنند اما در بیشتر کشورهای جهان چنین خدمت مقدسی وجود ندارد.

حجت الاسلام غفوری گفت: اگر امروز شاهد سرآمدی پلیس جمهوری اسلامی در دنیا هستیم به برکت وجود فرماندهانی ولایتمدار، با تقوا و مقتدر در مجموعه فراجاست.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات انجام شده از زمان حضور سردار حاجیان در حوزه انتظامی کرمانشاه تاکید کرد: این تحولات باعث ارتقای امنیت در نقاط مختلف استان شده است.

امام جمعه کرمانشاه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مردم داری کارگزاران نظام و مدیران دستگاه های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: مردم ما بسیار خوب هستند و همواره مدافع و پشتیبان نظام بوده اند.

غفوری به حمایت ائمه جمعه کرمانشاه از مجموعه انتظامی و ماموران پلیس اشاره کرد و افزود: این حمایت‌ها همیشگی بوده و قطعا تداوم خواهد داشت تا نیروهای جان برکف پلیس با آرامش خیال بیشتری به انجام ماموریت‌های محوله بپردازند.

حجت الاسلام غفوری تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظفند با پلیس نهایت همکاری را به عمل آورند تا شرایط بهتری برای امنیت و آسایش مردم فراهم شود.

احساس امنیت در جامعه در حال افزایش است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه با اتفاقات خوبی که در بحث انتظامی در استان رقم خورده و در حال انجام است شاهد ارتقای احساس امنیت در جامعه هستیم.

سردار «مهدی حاجیان» اظهار کرد: امروز آنچه که بیش از هر چیز دیگری برای پلیس اهمیت دارد برقراری نظم، امنیت و آرامش در جامعه است به گونه ای که مردم آن را به خوبی احساس کنند.

وی با بیان اینکه اگر امنیتی مضاعف تر می خواهیم همه باید در جامعه احساس مسئولیت کنند، یادآور شد: پلیس برای اجرای طرح های امنیت آفرین خود نیاز به حمایت و همراهی همه دستگاه ها و خصوصا افرادی ذی نفوذی مانند ائمه جمعه دارد.

کاهش مشکلات ترافیکی و سوانح منجر به فوت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از آغاز مطالبه گری پلیس از دستگاه های اجرایی و مسوول به نفع مردم و به منظور رفع نقاط حادثه خیز و کاهش سوانح در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: پلیس به عنوان ضابط قانون مدتی است که مطالبه گری خود را از دستگاه های اجرایی و مسوول در حوزه کاهش سوانح ترافیکی را آغاز کرده است و خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده است.

وی با بیان اینکه این مطالبه گری در کاهش مشکلات ترافیکی و همچنین سوانح منجر به فوت و آسیب دیدگی تاثیرات خوبی داشته است، گفت: در این مطالبه گری دستگاه های مانند شهرداری، اداره برق، دادستانی و استانداری پای کار آمده اند و در کنار پلیس هر کدام به وظایف خود عمل می کنند.

سردار حاجیان با بیان اینکه تاکنون ۶ نقطه حادثه خیز مورد بازدید میدانی مسوولان دستگاه های مسوول قرار گرفته است و کار اصلاح این نقاط آغاز شده و حتی برخی از آن ها نیز به پایان رسیده است اظهار کرد: در همین راستا طرح امنیت محله محور نیز اجرا و خوشبختانه نتایج خوبی به همراه داشته است که یکی از آنها به صفر رسیدن رشد سرقت ها در استان است که در ابتدای سال این رقم ۱۳ درصد بود.

وی با اشاره به نیاز برخی پاسگاه ها و کلانتری ها برای تجهیز به امکانات، گفت: طبق قانون، باید پنج درصد از اعتبارات استانی به مجموعه انتظامی اختصاص پیدا کند تا بتوان این امکانات و تجهیزات را فراهم کرد که متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی همچنین حضور به موقع گشت های ۱۱۰ در محل حادثه را یکی از مطالبات مردم دانست و یادآور شد: همکاران ما همواره تلاش کرده اند این اتفاق رخ دهد اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که روزانه سه هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی برقرار و رسیدگی به همه آن ها مقداری زمان بر است.

تشدید برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش و پدیده قاچاق

سردار حاجیان برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش، مبارزه با پدیده قاچاق و خصوصا قاچاق سوخت، در کنار برخورد با قلیان سراهای غیرمجاز را از دیگر برنامه های اولویت دار پلیس عنوان کرد و افزود: در خصوص مبارزه با پدیده قاچاق سوخت چندی پیش طرح بزرگی در قصرشیرین برگزار و با تلاش ۴۸ ساعته همکاران بالغ بر ۹۰ هزار لیتر سوخت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به برخی معضلات اجتماعی استان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آن ها وجود حدود چهار هزار معتاد متجاهر است که حضور آن ها در شهرها و روستاها باعث بالا رفتن میزان سرقت شده است چرا که بخشی از سرقت های رخ داده توسط این افراد انجام می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش کلیدی حمایت های ائمه جمعه در اجرای موفق ماموریت های انتظامی گفت: انتظار می رود حمایت های مظاعف تری از طرح ها و برنامه های پلیس و بیان زحمات و رشادت های ماموران انتظامی در عملیات ها و ماموریت های مختلف صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha