۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85369087
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۵ میلی‌متر باران در گالیکش بارید

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85369087
۴۵ میلی‌متر باران در گالیکش بارید

گنبدکاووس- ایرنا- کارشناس مسوول پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: طبق آمار ایستگاه‌های هواشناسی بیشترین باران ۲ روز اخیر استان به میزان ۴۵ میلی‌متر در روستای فارسیان فرنگ از توابع شهرستان گالیکش بارید.

محمدرضا لشکربلوکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین بیشترین برف استان گلستان در این مدت با ۱۰ سانتی‌متر در ارتفاعات حاجی آباد کردکوی به زمین نشست.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امشب به صورت بارش‌های خفیف پراکنده و ریزش پراکنده برف در نواحی کوهستانی و سردسیر تداوم خواهد داشت.

لشکر بلوکی ادامه داد: از امشب به تدریج شاهد خروج امواج سامانه از منطقه خواهیم بود و از فردا تا پایان هفته به واسطه عبور امواج ناپایدار کم دامنه، گاهی بارش پراکنده باران و در نواحی کوهستانی ریزش پراکنده برف و همچنین پدیده مه غلیظ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: درپی بارش پراکنده باران و برف، برودت هوا با یخبندان به ویژه در اوقات شب در کل استان گلستان مورد انتظار است.

به گزارش ایرنا، استان گلستان واقع در شمال کشور دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان‌های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره‌زار، جنگل، مرتع و دریاست.

گلستان ۱۰ ایستگاه سینوپتیک و فرودگاهی، ۲۳ ایستگاه اقلیم شناسی، ۸۰ ایستگاه باران سنجی، ۲۷ ایستگاه خودکار، ۱۳ ایستگاه باران سنجی بر خط، یک ایستگاه جاده‌ای (خوش ییلاق)، یک ایستگاه جو بالا، یک سامانه برآورد شعاع دید افقی در امتداد باند فرودگاه در ۲ سامانه پایش گرد و غبار، ۲ سامانه تشعشع سنجی (اینچه برون و مراوه تپه) و یک سکوی دریایی و ۲ گیرنده تصاویر ماهواره و رادار در مجموع ۱۶۲ سامانه و ایستگاه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha