۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85369085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایید ۷۸ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس در قزوین

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 85369085
تایید ۷۸ درصدی داوطلبان انتخابات مجلس در قزوین

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از تایید ۷۸ درصدی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد داوطلبان این دوره را جوانان تشکیل داده اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین عباس کاظمی روز دوشنبه در نشست گفت و گو محور با جمعی از ائمه جماعات استان قزوین که در امامزاده اسماعیل (ع) قزوین برگزار شد، با اشاره به روند ثبت‌ نام انتخابات در قزوین، تصریح کرد: از ۱۵ مرداد ماه سال جاری فرایند انتخابات در سطح استان آغاز شد که پس از مرحله پیش‌ ثبت‌نام در نهایت ۳۴۹ نفر ثبت نام خود را در سامانه برخط وزارت کشور نهایی کردند.

وی با اشاره به اینکه پرونده ۳۴۹ داوطلب ثبت‌ نام نهایی در هیات اجرایی بررسی شد که از این تعداد هشت نفر انصراف دادند، افزود: پس از اعلام نظر هیات نظارت استان و هیات نظارت مرکزی نیز ۳۸ داوطلب به نتایج اعتراضی نکردند و در مجموع ۳۰۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون استاندار ادامه داد: شواری نگهبان طی ۲ مرحله به اعتراضات رسیدگی و تایید صلاحیت خود را صادر کرد و تاکنون نیز برای ۴ کرسی نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی تاکنون ۲۳۶ داوطلب تایید صلاحیت شده اند که به لحاظ تعداد داوطلبان، رقابت در حد نصاب بالایی قرار دارد.

به گفته وی، در حال حاضر رتبه نخست تایید صلاحیت‌های کشور مربوط به استان قزوین است و به لحاظ تعداد داوطلبان و کرسی های نمایندگی هم رتبه سوم دار داریم که این موضوع نشان دهنده پویایی فضای سیاسی حاکم بر استان است.

کاظمی خاطر نشان کرد: ثبت‌نام بانوان در استان قزوین نیز سه درسد بیشتر از متوسط کشور بوه و آمار ثبت نام کنندگان نیز بیانگر آن است که جوانان استقبال خوبی را از خود نشان داده اند به طوری که ۷۰ درصد تعداد داوطلبان دارای سن ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

کاظمی بیان کرد: حضور جوانان و پیشکسوتان دارای مدارک عالی در انتخابات یک فرصت خوب برای استان است، علی‌رغم فضای خوب ایجاد شده خیلی‌ها در تلاش هستند این فضا را نبینند اما این روند با همین کیفیت پیش خواهد رفت و مهیای برگزاری انتخابات باشکوهی خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت تبیین ۲ مفهوم جمهوریت و اسلامیت، افزود: تبیین این دو مفهوم پاسخ بسیاری از شبهاتی است که امروزه طرح می‌شود، یکی از شبهات مطرح شده مساله نظام انقلابی است و برخی تلاش می‌کنند بگویند نظام با حرکت و جوشش انقلاب در تعارض است، این در حالی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تاکید دارند که بین نظام و انقلاب فاصله ای نیست، در بیانیه گام دوم اولین درخشش انقلاب اسلامی ترکیب جمهوری و اسلامیت به عنوان مدل جدید حکمرانی مطرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha