رئیس مجلس خبرگان درگذشتِ آیت‌الله نمازی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشتِ آیت‌الله «عبدالنبی نمازی» عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله احمد جنتی در پیامی، رحلت آیت‌الله «عبدالنبی نمازی»، عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در این پیام گفت: درگذشت عالم وارسته و متواضع آیت الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

وی با بیان اینکه این روحانی خدوم از مبارزان فعال در نهضت امام خمینی (ره) بود، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر نمایندگی چهار دوره مجلس خبرگان رهبری، در فعالیت های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله قاضی‌ شرع‌ دادگاه های‌ انقلاب‌ اسلامی، دادستان‌ کل‌ کشور، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، امام جمعه کاشان و نماینده ولی فقیه در این شهرستان و تدریس و تألیف بود.

آیت‌الله جنتی افزود: ایشان عمر خود را وقف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج معارف اهل بیت «علیهم السلام» کرد و خدمات ماندگاری از خود بر جای گذاشت. اینجانب این ضایعه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی»، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، شاگردان و علاقه مندان و به ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم ایشان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق ولی فقیه در کاشان پس از یک دوره بیماری، روز هشتم بهمن ۱۴۰۲ در منزلش در قم دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

مراسم تشییع پیکر آیت الله نمازی، روز سه شنبه دهم بهمن ساعت ۹:۳۰ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

مراسم ختم آن فقید سعید نیز از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، دفتر مقام معظم رهبری در قم، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مراکز و نهادهای حوزوی، همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم ترتیب می یابد.

آیت الله‌ عبدالنبی‌ نمازی‌ در سال‌ ۱۳۲۷ در شهر بوشهر به‌ دنیا آمد. پدرش‌ مرحوم‌ حجت الاسلام‌ حاج‌ شیخ‌ احمد نمازی‌ فرزند آیت الله‌ حاج‌ شیخ‌ حسین‌ نمازی‌ دشتی‌ بود. مادرش‌ نیز دختر مرحوم‌ شیخ‌ عباس‌ از روحانیان‌ استان‌ بوشهر بود. پدر آیت الله‌ نمازی‌ برای‌ تبلیغ‌ به‌ آبادان‌ هجرت‌ کرد و خانواده‌ را نیز به‌ همراه‌ برد.

قاضی‌ شرع‌ دادگاه های‌ انقلاب‌ اسلامی‌ غرب‌ کشور طی‌ سال های‌ ۵۸ و ۵۹، نمایندگی‌ امام‌ و فرماندهی‌ سپاه‌ منطقه‌ ۲ کشوری‌، مسئولیت‌ بخش‌ آمار و بررسی‌ شورای‌ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، مسوول آموزش های‌ عقیدتی‌ ـ سیاسی‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دور دوم‌ و سوم‌ از استان‌ بوشهر، نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دور چهارم از استان تهران، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، دادستان‌ کل‌ کشور و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان برخی‌ از مسوولیت‌های‌ آیت الله نمازی پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha