۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبر: 85368761
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پکن، فیلیپین را به تنش‌آفرینی مجدد در دریای جنوبی چین متهم کرد

تهران– ایرنا- مقامات چینی با اعلام اینکه فیلیپین بار دیگر به ارسال تجهیزات به کشتی جنگی خود در منطقه مورد مناقشه رن‌آی جیئو اقدام کرده است، این کشور را به تنش‌آفرینی مجدد در دریای جنوبی چین متهم کردند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از گلوبال تایمز، گان یو، سخنگوی گارد ساحلی چین، در بیانیه‌ای عنوان کرد: یک هواپیمای کوچک فیلیپینی در روز اول بهمن، محموله‌ای را به کشتی جنگی فیلیپین که به طور غیرقانونی در رن‌آی جیائو چین زمین‌گیر شده، منتقل کرده است.

گان با درخواست از فیلیپین برای توقف تحریکات خود، مدعی شد طرف فیلیپینی حقایق را نادیده گرفته و به‌طور عمدی جامعه بین‌المللی را گمراه می‌کند. این رویکرد برای کاهش تنش‌ها در دریای جنوبی چین مفید نیست.

سخنگوی گارد ساحلی چین خاطرنشان کرد اجرای قانون امنیت را در رن‌آی جیائو و آب‌های مجاور آن تقویت خواهد کرد.

این تحولات در حالی رخ داد که فیلیپین بیش از یک ماه بود کشتی‌های تدارکاتی را به سوی کشتی جنگی خود که به طور غیرقانونی متوقف شده است، نفرستاده بود و دو کشور نشستی را در دریای جنوبی چین برگزار کردند که به گفته ناظران نشان‌دهنده کاهش تنش‌ها در منطقه بود.

به گزارش گلوبال تایمز، فیلیپین از مرداد ماه چندین گروه از کشتی‌های خود را برای رساندن وسایل مورد نیاز بازسازی کشتی جنگی خود به منطقه رنای جیائو فرستاده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha