۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85368730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک فعال اصلاح طلب: رای ندادن دشمن را گستاخ تر می‌کند

قزوین - ایرنا - رییس تشکل شورای روحانیون منطقه رودبار الموت قزوین گفت: رای ندادن و حاضر نشدن بر سر صندوق های رای بدون شک دشمنان انقلاب اسلامی را گستاخ تر از گذشته خواهد کرد و هیچ ایرانی نیز حاضر به پذیرش این مساله نخواهد بود.

حجت الاسلام علی عمران‌ رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر این مطلب، افزود: به نظر بنده مردم را باید راضی کنیم که به پای صندوق رای بیایند، مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کرده اند که بستر برای حضور مردم باید فراهم شود، البته برای آمدن مردم پای صندوق‌های رای باید به آنان دلگرمی بدهیم که مسوولان درصدد رفع مشکلات آنها هستند، به خاطر ایران عزیز همه به پای صندوق رای بیایند مسوولان هم نباید فراموش کنند که مردم مشکلات و نارضایتی هایی هم دارند.

وی، انتخابات را برای سرنوشت هر جامعه‌ای لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران بر اراده و رای و نظر مردم استوار است و مردم با مشارکت خود می‌توانند گره‌های فراوانی را باز کنند.

این فعال سیاسی ضمن تاکید بر نقش اساسی احزاب در کشورهای پیشرفته در مقایسه با کشور ما، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما به احزاب اهمیت چندانی داده نمی‌شود و نقش احزاب تنها در برخی مناسبت های خاص، به ویژه انتخابات‌ پر رنگ می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به احزاب اهمیت داده شود آنها می‌توانند جامعه را به حرکت درآورند، برخی از احزاب فقط شب انتخابات هستند، آنها قدرت بسیج مردم را ندارند و الان هم اگر تصمیم بگیریم به احزاب میدان بدهیم و نمایندگان آنان را به عنوان داوطلب بپذیریم، آن وقت حضور مردم نیز فراگیرتر از گذشته نیز خواهد شد.

حجت الاسلام عمران‌ رضایی داوطلبان انتخابات را به پرهیز از دادن وعده‌های اجرا نشدنی توصیه کرد و افزود: داوطلبان باید اخلاق سیاسی و اجتماعی را رعایت کنند و از هرگونه تهمت و افترا نسبت به دیگران دوری کنند و تنها در چارچوب قانون با مردم سخن بگویند.

رییس تشکل شورای روحانیون منطقه رودبار الموت با تاکید بر عادلانه بودن فضای تبلیغاتی، اظهار کرد: رقابت باید در یک بستر مناسب و عادلانه صورت بگیرد و داوطلبان باید شرایط و امکانات لازم را داشته باشند، به ویژه در حوزه تبلیغات هم بایستی این مساله بین همه به صورت عادلانه تقسیم شود زیرا نمی‌توان در یک مسابقه یکی را آزاد گذاشت که بدود و برای دیگری مانع ایجاد کرد، یکی را زود تایید کرد و دیگری را در دقیقه ۹۰.

وی، رسانه ها را زبان گویای مردم دانست و تاکید کرد: رسانه ها نیز در این عرصه علاوه بر شنیدن و انعکاس حرف مردم، باید زحمات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسوولان و دستگاه های اجرایی را نیز منعکس کنند، اگر رسانه‌ها صادقانه با مردم رفتار کنند آنان نیز در مواقع حساس کشور از جمله حضور در انتخابات به وظیفه شرعی و قانونی خود به بهترین شکل ممکن عمل خواهند کرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی از رسانه‌ها مشکلات و درد مردم را نمی‌دانند یا نمی‌خواهند بدانند، افزود: این رسانه‌ها همه چیز را سفید جلوه می دهند و گل و بلبل می‌دانند و این نوع رفتار نمی‌تواند در مردم اثرگذار باشد.

حجت الاسلام عمران‌ رضایی یادآور شد: مردم میهن اسلامی ما امروز باید چتر انقلاب را گسترده‌تر از گذشته کنند و تنها در عمل می توانیم این را ثابت کنیم، البته در عین حال برخی دستگاه ها از جمله شورای نگهبان و هیات های نظارتی نیز در این راه برای داوطلبانی که دل در گرو انقلاب و ایران اسلامی دارند این چتر را باید بگسترانند.

وی اضافه کرد: بدون شک از حذف انسان های شایسته هیچ جامعه ای سود نخواهد برد، به امید اینکه بتوانیم با یک مجلس قدرتمند همه موانع را از پیش رو برداریم و مشکلات را پشت سر بگذاریم تا شاهد ایرانی آباد و سرافراز باشیم.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

سهم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ۲ کرسی و در مجلس شورای اسلامی نیز چهار کرسی نمایندگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha