هواپیمایی ماهان تمامی پروازهای بجنورد را تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ لغو کرد

بجنورد- ایرنا- مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرکت ماهان تمامی پرواز های بجنورد را تا ۱۱ فروردین ماه سال‌ ۱۴۰۳ لغو کرد.

محمدابراهیم قدمگاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ این شرکت دلیل لغو پروازها در این بازه زمانی را ایراد فنی هواپیماها دانست.

وی افزود: شرکت هواپیمایی ماهان در هفته تنها یک پرواز رفت و برگشت در روز دوشنبه در فرودگاه بجنورد به تهران داشت.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد تصریح کرد: با حذف برنامه پروازی شرکت ماهان اینک تنها شرکت ایران ایر در هفته و در روزهای سه شنبه و جمعه برنامه پروازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار خراسان شمالی اینک پیگیر افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه است که رایزنی های لازم در این خصوص انجام شده است.

قدمگاهی گفت: ۶ پرواز در هفته در این فرودگاه جزو پروازهای تکلیفی است اما متاسفانه اجرایی نمی شود.

به گزارش ایرنا، تعداد پرواز از طریق این فرودگاه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش یافت که زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها محسوب می شود.

شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha