۱۰ سانتی‌متر برف در شهرستان گرمسیری گیلانغرب به زمین نشست

قصرشیرین- ایرنا- شهرستان گیلانغرب در جنوب غربی استان کرمانشاه آب و هوایی متنوعی دارد به طوریکه در بخش گواور آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ سانتی‌متر برف به زمین نشسته در حالیکه در بخش مرزی سومار همین شهرستان دمای هوا در این روزهای زمستانی به ۱۵ درجه بالای صفر می‌رسد.

به گزارش ایرنا؛ بخش گواور شهرستان گیلانغرب منطقه ای جنگلی و کوهستانی و دارای آب و هوای معتدل با جاذبه های زیبایی است و یکی از مناطق برفگیر این شهرستان گرمسیری محسوب می شود.

براساس اعلام هواشناسی در حالیکه دمای هوای امروز گیلانغرب به بالای ۱۲ درجه رسید که اوایل صبح امروز دما در بخش گواور ۱۱ درجه زیر صفر بود.

شهرستان گیلانغرب با ۷۲ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۱۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی است که ۱۹۰ کیلومتر آن در حوزه های برفگیر واقع شده و دومین شهرستان وسیع استان پس از کرمانشاه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلانغرب نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت که در بخش گواور از توابع این شهرستان از نیمه شب گذشته تا صبح امروز شاهد بارش برف بودیم که در نتیجه این بارش در برخی نقاط ارتفاع برف به بیش از ۱۰ سانتیمتر رسید به گونه ای که تردد در محور قلاجه به اسلام آباد غرب تا بامداد امروز تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر بود.

«امجد افسری» اظهار کرد: از اولین ساعت آغاز بارش‌ها، تمام عوامل راهداری و دستگاه های خدمات رسان در محورهای مواصلاتی شهرستان و نقاط برفگیر مستقر شده و مشغول ارایه خدمات هستند که با تلاش هشت اکیپ راهداری راه های شهرستان بازگشایی و از صبح امروز تردد بدون زنجیر چرخ و روان امکان پذیر شد و در این رابطه بیش از ۱۲۰ تن نمک پاشی در محورهای برف گیر صورت گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل جاده ای گیلانغرب در ادامه گفت که باتوجه به برودت هوا و یخ زدگی سطح جاده در ساعات منتهی به شب شهروندان از سفرهای غیر ضرور خودداری نمایند تا شاهد حوادث ناگوار و بروز مشکل برای مسافران و رانندگان نباشیم.

افسری به رانندگان نیز توصیه کرد از سیستم گرمایشی خودرو، سلامت برف پاک‌کن‌ها و همچنین ایمنی فنی موتور خودرو اطمینان حاصل کرده و ضمن رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی خود را با خودروی جلو حفظ کنند و زنجیر چرخ و لباس گرم نیز به همراه داشته باشند.

وی همچنین از مسافران خواست تا با توجه به برودت هوا و یخ زدگی جاده ها، سفرهای خود را مدیریت کرده و تردد خود را در جاده های مواصلاتی این شهرستان به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha