۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85367946
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

کشتی آزاد جام یاریگین؛ یک نقره و ۷ حذف شده در روسیه

تهران- ایرنا- نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد در رقابت‌های بین‌المللی جام یاریگین در مبارزه فینال با شکست برابر حریف روسی، نایب قهرمان شد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین، روزهای ۵ تا ۸ بهمن ماه در شهر کراسنویارسک روسیه برگزار شد و تیم منتخب کشتی آزاد ایران با ۸ نماینده در این دوره از رقابت‌ها حضور یافت که حاصل تلاش آنان تنها کسب یک مدال نقره مبین عظیمی بود.

در رقابت‌های وزن ۹۲ کیلوگرم مبین عظیمی قهرمان جوانان جهان در دور اول با موسی علی‌اف از روسیه مبارزه کرد و با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز شد. آزادکار کردستانی در مرحله یک‌هشتم نجم‌الدین‌اف را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. او در یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۶ زاکیوف عظمت روسی را شکست داد و در جمع چهار نفر برتر قرار گرفت.

مبین عظیمی در مرحله نیمه نهایی شمیل امام گادجی علی‌اف را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.

عظیمی در دیدار فینال وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد برابر عبدالله کوربانوف از روسیه قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ تن به شکست داد و نائب قهرمان شد.

یکی از مهمترین اتفاقات این رقابت‌ها شکست علی سوادکوهی بود که در دور دوم با آکایف از روسیه کشتی گرفت که با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

مهدی حاجیلوئیان دیگر نماینده کشورمان در دور نخست وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف مالاچدبیروف از روسیه رفت و با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و او نیز با توجه به شکست این حریف روسی، وداع زودهنگامی داشت.

عادل پناهیان در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور نخست برابر دبیرگادژیف از روسیه با نتیجه ۱۰ بر هفت شکست خورد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در دور نخست ۱۱ بر صفر از سد پاولوچنکو از بلاروس گذشت اما در دور دوم مقابل کوتسیف با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد و باتوجه به شکست حریفش در نیمه نهایی، بابالو نیز از دور رقابت‌ها کنار رفت . آرین سجادی دیگر نماینده کشورمان نیز در این وزندر دور نخست مقابل کوتسیف از روسیه با نتیجه ۱۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد.

علی خرمدل در وزن ۶۵ کیلوگرم در کشتی اول ۶ بر ۲ مغلوب گادژی مراد رشیداف قهرمان جهان و دارنده برنز المپیک شد. خرمدل در گروه بازنده‌ها پس از یک پیروزی، در کشتی بعد مقابل نماینده روسیه شکست خورد و حذف شد.

سالار حبیبی در ۱۲۵ کیلوگرم نیز بعد از یک دور استراحت، ساندویار باتبایار مغول را ۱۱ بر صفر برد و بعد از آن ۱۳ بر ۹ از سد عبدالله کوربانوف گذشت، اما در یک چهارم نهایی ۵ بر ۴ به ژی‌وی دنگ چینی باخت و با توجه به باخت این کشتی‌گیر در نیمه‌نهایی، او نیز از دور رقابت‌ها حذف شد.

اسامی نفرات برتر جام یاریگین به این شرح است: 

۵۷ کیلوگرم: ۱. زائور اوگوئف (روسیه) ۲. موسی مهتیخانوف (روسیه) ۳. گلومجان عبدالله اف (ازبکستان) و احمد ادریس‌اف (روسیه)

۶۱ کیلوگرم: ۱.  عباس گادجی ماگمدوف (روسیه) ۲. مسلم مهتیخانوف (روسیه) ۳. سردور روزیم‌اف (ازبکستان) و کژیک منگوش (روسیه)

۶۵  کیلوگرم: ۱. گادجی مراد رشیداف (روسیه) ۲. تومور اوچیر تولگا (مغولستان) ۳. آریپ عبدالله‌اف (روسیه)، دالگات عبدالقادیراف (روسیه)

۷۰ کیلوگرم: ۱. کوربان شیرایف (روسیه) ۲. اینالبک شریف (روسیه) ۳. بشیر خانیف (جمهوری آذربایجان) و آیسن پوتاپوف (روسیه)

۷۴ کیلوگرم: ۱. ماگومد حبیب کادی ماگمدوف (بلاروس) ۲. دیوید بایف (روسیه) ۳. بکزاد عبدالرحمان‌اف (ازبکستان) و ماگومد دیبیرگاجیف (روسیه)

۷۹ کیلوگرم: ۱. خالد یخیف (روسیه) ۲. ماگومد ماگومایف (روسیه) ۳. احمد عثمان‌اف (روسیه) و کاسم کاسموف (روسیه)

۸۶ کیلوگرم: ۱. آرتور نایفون‌اف (روسیه) ۲. ارسلان باگایف (روسیه) ۳. تاژیتین آکایف (روسیه) و مالک شوایف (روسیه)

۹۲ کیلوگرم: ۱. ماگومد کوربانوف (روسیه) ۲. محمدمبین عظیمی (ایران) ۳. عظمت زاکویف (روسیه) و مصطفی گاجی‌ مالاچ‌دیبیروف (روسیه)

۹۷ کیلوگرم: ۱. عبدالرشید سعدالله‌اف (روسیه) ۲. شمیل موسی‌اف (روسیه) ۳. رمضان شعبان‌اف (روسیه) و الکساندر هوشتین (بلاروس)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱. زلیمخان خزریف (روسیه) ۲. آنزور خیزریف (روسیه) ۳. نیکیتا خاباروف (روسیه) و ژیوی دنگ (چین)

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha