حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه جابجا شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابه جایی یک میلیون و ۶۷۰هزار و ۸۷۱ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه توسط ۷۱ هزار و ۴۳۷ دستگاه کامیون در سالجاری خبر داد.

ایوب کرد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان جابجایی کالا در این مدت از پایانه مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تناژ ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع کالاهای حمل شده از این پایانه مرزی سیستان و بلوچستان در این مدت یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۲۴ تن صادرات ،۲۵۱ هزار و ۹۹۱ تن واردات و ۳۶۰ هزار و ۲۵۶ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان عمده کالاهای صادراتی را گاز، هیدروکربن، پیاز و گوجه فرنگی و عمده کالاهای ترانزیتی را هیدروکربن، سویا و برنج اعلام کرد و افزود: امسال روزانه به طور متوسط ۳۸۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد می کردند.
وی ادامه داد: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور در حوزه صادرات و ترانزیت به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha