تحلیلگر صهیونیست: رای دادگاه لاهه شکستی دیگر را به نام نتانیاهو ثبت کرد

تهران- ایرنا- تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت که حکم دیوان لاهه، پیروزی قطعی برای فلسطین و شکستی دیگر را به نام «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل به ثبت رساند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از «هاآرتص، «آلوف بن» افزود: شخصی که وعده ارتقای جایگاه اسرائیل را داده بود، آن را در جایگاه جنایتکار نشاند.

وی اضافه کرد: دستاورد نتانیاهو فقط فراهم کردن شرایط فاجعه ۷ اکتبر و پیامدهای آن بود.

بن ادامه داد که نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را به عنوان مظنون در جنایت کشتار جمعی معرفی کرد و در آینده مشخص خواهد شد که اجازه ضمنی به ادامه این جنگ نیز یک دام برای این رژیم است.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به کتاب خاطرات نتانیاهو با عنوان «بی بی: داستان زندگی من» نوشت: نتانیاهو برای چاپ داستان زندگی اش عجله کرد، زیرا مهمترین موضوع و سرفصل خاطرات وی در آینده، شکست هفتم اکتبر خواهد بود.

بن افزود: این داستان او و داستان زندگی ماست که فاجعه ای سرنوشت ساز را در زندگی وی و تاریخ اسرائیل رقم زد.

به گزارش ایرنا، صدور حکم اولیه دیوان لاهه علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه پیام رسوایی و انزوای رژیم صهیونیستی و نیز مظلومیت فلسطین را به جهان مخابره کرد.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

قاضی اصلی دیوان بین‌المللی دادگستری نیز گفت که دست‌کم بعضی از اقدامات رژیم صهیونیستی که در دعوی آفریقای جنوبی مطرح شده‌اند، مصداق نقض مفاد کنوانسیون منع نسل‌کشی سازمان ملل محسوب می‌شوند.

بنابراین صدور این حکم که چند هفته پس از برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی فلسطینیان در نوار غزه صورت گرفت را می‌توان تیر خلاصی بر پیکر بی‌رمق نتانیاهو و رژیم او دانست؛ رخدادی که افزون بر رسوایی و محکومیت حقوقی این رژیم، متحدان غربی را نیز به دلیل هزینه‌های ناشی از حمایت بی‌چون و چرا از ارتکاب یک فاجعه ضدبشری به تدریج در مقابل زیاده‌خواهی نتانیاهو قرار خواهد داد. ‌

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha