۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85367642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه کمک‌های جهانی به آنروا شد

تهران – ایرنا – در پی پیروی برخی کشورها از آمریکا در قطع کمک‌های خود به «آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینیان» (UNRWA) و با توجه به وضعیت وخیم انسانی در غزه که رژیم صهیونیستی بی‌محابا به آن مبادرت ورزیده، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ادامه حمایت و کمک کشورهای جهان از این آژانس شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز از نیویورک گزارش داد که دبیرکل سازمان ملل متحد امروز/یکشنبه در پی ادعاهایی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان «آنروآ» در حملات ۷ اکتبر، متعهد شد که «هر یک از کارکنان سازمان ملل که در اقدامات تروریستی دخیل بوده‌اند» را مورد بازخواست قرار دهد.

این گزارش افزود: (اما) گوترش درپی توقف کمک‌های مالی برخی از کشورها به آنروا، از دولت‌های (جهان) خواست (با توجه به ادامه وضعیت فاجعه بار در غزه) به حمایت (کمک‌های مالی) از این آژآنس ادامه دهند.

بنابراین گزارش در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی، تاکنون کشورهای آلمان، انگلیس، ایتالیا، هلند، سوئیس، استرالیا و کانادا به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود به آنروا، بعنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه، قطع و یا به حالت تعلیق در آوردند.

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از این موضوع اعلام کرد: درحالی که من متوجه نگرانی این قبیل کشورها هستم و خود به شخصه از وارد کردن چنین اتهاماتی خوفناکم، اما قویا از دولت‌های (جهان) که همکاری خود را با آنروآ به حالت تعلیق در آورده‌اند می خواهم تا حداقل عملیات آنروآ (در غزه) را تضمین کنند.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، کاخ سفید در پی اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی به ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" مبنی بر دست داشتن در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و مشارکت در عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، از سازمان ملل خواست تحقیقات شفاف و جامعی در این باره انجام دهد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مورخ ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ درباره اتهامات علیه ۱۲ کارمند آنروا گفت: "خواسته ما این است که تحقیقات در مورد این آیانس بین‌المللی کامل و شفاف باشد."

یک مقام ارشد سازمان ملل ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که مقامات اسرائیل، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات هفتم اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

ادامه بمباران و گلوله باران مناطق مختلف غزه توسط رژیم صهیونیستی

دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه کمک‌های جهانی به آنروا شد

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در حالی با دست آویز قرار دادن ادعای رژیم صهیونیستی کمک‌های خود را به آنروا قطع و یا به حالت تعلیق در آوردند که منابع خبری از تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه خبر می‌دهند.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، در ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تانک‌های این رژیم وارد شرق منطقه "الفخاری" در خان‌یونس واقع در جنوب غزه شدند و در محوطه بیمارستان اروپایی و اردوگاه‌های آوارگان گلوله‌های توپ شلیک کردند.

منابع خبری همچنین از بمباران یک منزل مسکونی متعلق به خانواده فلسطینی "الخوالده" در خان‌یونس خبر دادند و گفته می‌شود که در این حمله تعدادی شهید ‌یا مجروح شده ‌و تعدادی نیز زیر آوار مانده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر روز شنبه از افزایش شمار شهدای جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۶ هزار و ۲۵۷ نفر و زخمی شدن ۶۴ هزار و ۷۹۷ فلسطینی دیگر خبر داده بود.
بیش از هشت هزار نفر نیز همچنان در زیر آوار هستند یا به عبارتی دیگر مفقود (شهید) می‌باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha