گردنه های "فرسش" و "گله بادوش" الیگودرز مسدود شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: گردنه "گله بادوش" و محور دسترسی "فرسش" در شهرستان الیگودرز به دلیل کولاک شدید و بارش سنگین برف تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

مرتضی شیروانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر انباشت برف، برودت شدید، کولاک و یخ زدگی مانع تردد وسایل نقلیه شده و تا بازگشایی و ایمن سازی محورها، امکان تردد در این مناطق وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود مسیر جایگزین سپیددشت برای ترددهای ضروری تاکید کرد: از مردم درخواست می شود هرگونه مسافرت و تردد غیرضروری در این محورها را به تاخیر بیاندازند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همچنین با اشاره به مه گرفتگی و یخ زدگی در گردنه " هیراب" جاده بروجرد – اراک نیز ادامه داد: هم اکنون تمام محورهای اصلی استان باز و تردد در آن جریان دارد، اما سفر در جاده های کوهستانی لرستان نیازمند رعایت سرعت مطمنه، به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی و زنجیر چرخ است.

شیروانی یادآور شد: روز گذشته نیز راه دسترسی ۱۶۰ روستا در الیگودرز و بروجرد به دلیل بارش برف مسدود شده بود که این محورها بازگشایی شده است، اما با بارش های شب گذشته احتمال مسدودی دوباره این مسیرها وجود دارد، چراکه بنابر اعلام مدیریت بحران استان، راه ارتباطی ۴۵۰ روستای استان امروز به دلیل بارش برف بسته شده است.

وی افزود: نیروهای راهداری با تمام توان و تجهیزات پس از گشت زنی و اطمینان از روانی تردد در محورهای اصلی، برای بازگشایی مسیرهای روستایی اقدام می کنند.

به گزارش ایرنا، گردنه فرسش، راه ارتباطی چهار هزار نفر در دهستان فرسش را با مرکز شهرستان و گرنه گله بادوش نیز راه ارتباطی دست کم ۱۴۰ روستا را به شول آباد وصل می کند.

هواشناسی لرستان با صدور هشدار نارنجی نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان تا اواخر هفته جاری اطلاع رسانی کرده است، لرستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که پنج تا ۶ هزار کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی می باشد و ۱۶ گردنه برفگیر در جاده های اصلی این استان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha