۲۰ هزار نفر با تظاهرات در پایتخت اسپانیا نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند

تهران- ایرنا- حدود ۲۰ هزار نفر در مادرید پایتخت اسپانیا علیه «نسل‌کشی» در غزه تظاهرات و از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بسیاری از معترضان در تظاهرات شنبه بنرها و پلاکاردها و تصاویری درباره «نسل‌کشی» در غزه در دست داشتند.

برخی از معترضان نیز پرچم‌های فلسطین در دست داشته و علیه اسرائیل شعار داده و خواستار تحریم این رژیم شدند.

همچنین برخی افراد بنرهایی در دست داشتند که حکایت از قدر دانی و تشکر از آفریقای جنوبی برای شکایت از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری داشته است.

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که مواضع انتقادی شدید علیه اسرائیل اتخاذ و از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کرد. مواضع دولت و فعالان اسپانیا باعث تنش در روابط مادرید و تل‌آویو شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز گذشته (جمعه) حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

بر اساس این حکم، رژیم صهیونیستی باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. این رژیم همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، در بیش از سه ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha