۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۳۵
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85367251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اعتراضات کشاورزان فرانسوی با وجود امتیازات دولت پاریس

تهران-ایرنا- کشاورزان فرانسوی با بیان اینکه مشوق‌های دولت به منظور سرکوب تظاهرات آنها اعلام شده و به اندازه کافی در راستای برآورده کردن مطالبات آنها برای افزایش دستمزد و شرایط زندگی بهتر پیش نمی‌رود، امروز (شنبه) به سلسله اعتراضات سراسری خود ادامه دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، درحالی که بزرگترین اتحادیه کشاورزی فرانسه (FNSEA) اعلام کرد که به اعتراضات خود ادامه می‌دهد، بسیاری از کشاورزان امروز در بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی با موانعی برای اعتراضات روبه‌رو شدند.

دولت گابریل آتل نخست‌وزیر فرانسه روز گذشته (جمعه) برنامه‌های کاهش تدریجی یارانه‌های دولتی در دیزل کشاورزی را کنار گذاشت و اقدامات دیگری با هدف کاهش فشارهای مالی و اجرایی که بسیاری از کشاورزان فرانسوی با آن مواجه هستند را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، کشاورزان می‌گویند اقداماتی که نخست وزیر اعلام کرده کافی نیست و به جریان نقدینگی آن‌ها کمکی نمی‌کند؛ به همین دلیل به تهدید خود مبنی بر ایجاد موانع در اطراف پاریس پایبند خواهند بود.

کشاورزان فرانسوی پیشتر نیز در پی اعتراضات سراسری نسبت به قیمت پایین مواد غذایی و بوروکراسی بیش از حد در دستگاه دولتی، با ماشین آلات کشاورزی و ایجاد موانع محورهای اصلی رفت و آمد در اطراف پاریس را مسدود کرده بودند.

به گزارش ایرنا، موج ناراضیاتی کشاورزان در اروپا پس از آلمان و رومانی، اکنون گریبان فرانسه را نیز گرفته و دولت امانوئل مکرون که تجربه ناگوار جنبش جلیقه‌زردها را در خاطر دارد، در تنگنا قرار داده و نگران شعله‌ور شدن این اعتراض‌ها به جنبش اعتراضی دیگر کرده است.

شبکه خبری «فرانس۲۴» نیز در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ در این باره گزارش داد: برپایی اعتراضات گسترده در فرانسه به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در اتحادیه اروپا در زمانی رخ می‌دهد که رئیس جمهوری این کشور نسبت به حمایت فزاینده کشاورزان از احزاب راست افراطی پیش از انتخابات پارلمان اروپا که قرار است در ماه ژوئن (خرداد و تیر) آینده برگزار شود، نگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha