برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی در دهه فجر/برگزاری غرفه انتخابات در مدرسه انقلاب

تهران - ایرنا - قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به تشریح جزئیات برنامه‌های دهه فجر پرداخت و گفت: امسال غرفه انتخابات در نمایشگاه مدرسه انقلاب تاسیس می‌شود که به این واسطه به دنبال ایجاد حضور حداکثری رأی‌ اولی‌ها و ترغیب معلمان و  کادر مدرسه برای مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

محمدعلی صمیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برای ایام دهه فجر اظهار داشت: چارچوب اصلی کار برای دهه فجر بر مبنای «دیروز ما، امروز ما و فردای ما» است و براساس این سه بخش نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: همچنین به دنبال بررسی دوگانه استکبار و استعمار، کارنامه سیاه پهلوی و قاجار و خیانت‌های صورت‌گرفته هستیم، از سوی دیگر دستاوردهای انقلاب و پستی و بلندی‌های این سال‌ها را بررسی می‌کنیم.

قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: همچنین به نظم جدید جهانی در دهه فجر و نمایشگاه انقلاب پرداخته می‌شود، نقش نوجوان ایرانی با توجه به تاکید رهبری به بحث نظم جدید جهانی، اتفاقات پیش‌رو و تمدن اسلامی بررسی می‌شود.

صمیمی درباره تفاوت برنامه‌های امسال دهه فجر با سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته به دلیل شرایط خاص، اغتشاشات و شلوغی‌هایی رخ داد اما امسال شرایط به نحو دیگری خاص شده است. سال گذشته باید با دانش‌آموزان صحبت و گفت‌وگو می‌کردیم تا ثابت شود رژیم اشغالگر اسرائیل وجاهت ندارد یا آمریکا نگاه استکباری دارد و به دنبال تسلط به دنیا برای دستیابی به منفعت خود است.

وی ادامه داد: امسال اتفاقات پیش آمده در غزه و حمایت آمریکا و حمله به یمن و اتفاقات در جهان اسلام و محدوده جغرافیای آسیا، فضا را متفاوت کرده است و بحث‌های دانش‌آموزی درون مدرسه و میزهای کافه ۵۷ که امسال با نام میزهای نوجهان نامگذاری شده، گرم است.

قائم مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: یکی از مشکلات دانش‌آموزان این است که اهل گفت‌وگو و مباحثه نیستند و میزها و گفت‌وگو ها بسیار مناسب است تا آنها بتوانند نظرات موافق و مخالف را بشنوند و در این زمینه به تعامل خوبی برسند.

صمیمی درباره مکان‌هایی که دانش آموزان برای گفت‌وگو انتخاب می‌کنند، توضیح داد: برنامه، مدرسه‌ای و متناسب با اقتضائات مدرسه است؛ بنابراین این میزهای گفت‌وگو در حیاط، ناهارخوری، کتابخانه یا نمازخانه مدرسه و فضایی که امکان گفت‌وگوی صمیمانه میسر باشد، برگزار می‌شود همچنین نمایشگاه مدرسه انقلاب هم این امکان را میسر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha