۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85366818
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رشد ۳.۵ برابری اعتبارات میراث فرهنگی گلستان در دولت سیزدهم

گرگان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات این اداره‌کل در دولت سیزدهم گفت: اعتبارات امسال این اداره‌کل تاکنون به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه دولت قبل بیانگر رشد ۳.۵ برابری است.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ساوری روز شنبه در نشست گروه خبری فجر گلستان همچنین به علت حصار آهنین دور بلندترین برج آجری جهان در گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: مصالح به کار رفته در مرمت‌های پیشین سازه برج قابوس گنبدکاووس با مصالح اصلی و مادر این برج همخوانی نداشت که طی ماه‌های گذشته اقدامات لازم برای حل این مشکل انجام شده و آماده‌سازی مواد سازگار با سازه برج قابوس در دستور کار قرار گرفت.

وی به پروژه‌های دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال ۳۰ پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیش از هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال در استان گلستان افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: گره کور روستای هدف گردشگری روستای زیارت گرگان پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دولت سیزدهم باز شد و این مساله نشان می‌دهد نگاه دولت سیزدهم حل پروژه‌های بلاتکلیف و برزمین مانده است.

ساوری با بیان اینکه تبدیل جزیره آشوراده به طرح هدف گردشگری به آرزوی مردم گلستان تبدیل شده بود، یادآور شد: این مساله نیز با پیگیری و ممارست استاندار گلستان به سرانجام رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha