۷۷ زندانی در استان بوشهر آزاد شدند

بوشهر- ایرنا - ۷۷ زندانی شامل ۶۳ نفر جرائم غیرعمد و ۱۴ نفر قصاص روز شنبه در آیینی با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در استان بوشهر از بند آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

به گزارش ایرنا رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در این آیین گفت: افرادی که امروز با همت والای خیرین موجبات آزادی شان فراهم و به دامان خانواده و جامعه باز می گردند باید با خود عهد ببنند با انتخاب شیوه زندگی زمینه سعادتمندیشان فراهم شود.

" غلامعلی محمدی " افزود: پهلوانان اصلی در جامعه کسانی هستند که از حق خود گذشت می کنند و افراد را از پای چوبه دار نجات داده و زندگی دوباره ای را به آنها می بخشند.

وی اضافه کرد: مصداق بارز گره گشایی از کار مردم مشارکت در آزادی زندانیان است.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: خیرین و کسانی که همواره مترصد گره گشایی از کار مردم هستند نزد خداوند از منزلت بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: هرچند اصل شخصی بودن مجازات یکی از اصول حاکم بر مجازات است اما در شرایط کنونی جامعه، خانواده زندانیان بیشتر از سرپرست دربند خود در رنج هستند.

محمدی یادآور شد: باوجود اینکه ماموریت زندانبان اصلاح و تربیت زندانیان است اما در کنار این رسالت از توجه به خانواده افراد دربند نیز نباید غافل شد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: مجموع بدهی ۶۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد که امروز حکم آزادی خود را دریافت کرده‌اند، ۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال است.

" سید محتشم حسینی " افزود: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ، ۷۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال ریال بلاعوض و مابقی نیز در قالب گذشت شاکیان و اعسار تامین شده است.

وی یادآورشد: امسال تاکنون با تلاش گروه صلح و سازش زندان‌ها ، همراهی مجموعه قضایی ، بلندی نظری و گذشت اولیا دم تعداد ۲۷ نفر از محکومین به قصاص نفس در استان بوشهر از مجازات نجات یافته اند.

حسینی اظهار کرد: همچنین امسال تاکنون ۲۰۰ نفر در استان بوشهر تحت مراقبت الکترونیکی قرار گرفته اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر ادامه داد: در راستای اولویت های سازمانی و به منظور رفاه حال خانواده های زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، امسال ۲۵۰ مورد مرخصی منجر به آزادی ، سه هزار و ۷۷۷ مورد مرخصی، ۲۴۴ مورد گذشت شاکی و ۱۳۹ مورد آزادی مشروط در این استان فراهم شده است.

وی گفت: همچنین امسال ۵۲۵ نفر از زندانیان استان بوشهر در بخش مولد و ۵۷۸ نفر در بخش غیرمولد مشغول به کار شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha