۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی معتادان متجاهر در خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای ساماندهی معتادان متجاهر استان از محل منابع سازمان امور اجتماعی کشور تخصیص یافت.

ابوالحسن نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار در راستای تفاهم نامه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اداره کل بهزیستی و دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تخصیص یافته است.

وی افزود: فرایند ساماندهی معتادان متجاهر استان در قالب این تفاهم نامه به زودی آغاز خواهد شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی یادآور شد: اکنون ۲ مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در شهرهای بجنورد و شیروان با ۲۵۰ نفر ظرفیت فعال است.

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند و در این مراکز شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در هر استان پیگیر موضوعات نگهداری از معتادان متجاهر و ترک اعتیاد آنها به صورت رایگان هستند و در این مراکز معتادان متجاهر و فاقد سرپناه سه تا ۶ ماه به صورت رایگان نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.

نجفی با اشاره به ارایه خدمات درمانی به معتادان در مراکز سرپایی، گفت: ۱۵ هزار و ۸۸۳ معتاد خراسان شمالی در ۹ ماهه امسال داروهای ترک اعتیاد (آگونیست) خود را از مراکز درمانی زیر زیر نظر اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان دریافت کردند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha