۱۶ سایت روستایی تلفن همراه در استان اردبیل ارتقا یافت

اردبیل- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از ارتقای فنی و تجهیزاتی ۱۶ سایت تلفن همراه (همراه اول و ایرانسل) در نقاط روستایی این استان از شهریور امسال تاکنون در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تقویت دسترسی روستاییان به زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد.

شهریار سرداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار کرد: ارتقای سایت ارتباطی همراه اول در روستای مهره شهرستان گرمی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال که ۵۷ خانوار و ۱۶۸ نفر جمعیت دارد و ارتقای سایت ارتباطی همراه اول با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در روستای مسجد محله از توابع شهرستان نمین که ۳۹ خانوار و ۱۱۲ نفر جمعیت دارد، از جمله اقدام‌های انجام شده در این راستا است.

وی افزود: همچنین ارتقای سایت‌های ارتباطی همراه اول در روستاهای آهو، ترازوج، طویستان، منامین، دیلم‌آباد و قزل درق شهرستان خلخال با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال که ۹۵ خانوار با جمعیت ۹۷۵ نفر دارند و ارتقای سایت ارتباطی همراه اول در روستای ایرنجی از توابع شهرستان نیز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال که ۹۸ خانوار و ۲۸۸ نفر جمعیت، دارد، از دیگر اقدام‌های این اداره‌کل در راستای تقویت ارتباطات و اینترنت روستایی در استان اردبیل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار کرد: در این مدت با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال نسبت به ارتقای سایت‌های ارتباطی همراه اول در روستای خلیفه‌لو که ۹۶ خانوار و ۳۶۲ نفر جمعیت دارد و روستای داشبلاق با ۳۵ خانوار و ۱۴۹ نفر جمعیت اقدام شد که هر ۲ از توابع شهرستان مشگین‌شهر هستند.

وی اضافه کرد: ارتقای سایت‌های ارتباطی همراه اول در روستاهای زردآلو، خلیل آباد و دمدمه از توابع شهرستان اردبیل با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از دیگر اقدام‌های انجام شده در این مدت است که در مجموع ۵۷۸ خانوار و ۲ هزار و ۱۱۶ نفر جمعیت را زیر پوشش قرار داده است.

سرداری عنوان کرد: سایت ارتباطی همراه اول در روستای قشلاق گیلوان که ۴۴ خانوار و ۱۰۹ نفر جمعیت دارد و از توابع شهرستان خلخال است نیز در این قالب با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریال ارتقا یافته است.

وی در ادامه ارتقای سایت ارتباطی همراه اول جاده‌ای الهیارلو و روستای کهنه کند، کردکندی و قوزلو از توابع شهرستان انگوت با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدام‌ها در راستای بهبود وضعیت ارتباطی و دسترسی روستاییان به اینترنت پرسرعت برشمرد که ۴۰ خانوار با جمعیت ۱۵۰ نفر را زیر پوشش دارد.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، استان در مجموع از نظر شاخص دستیابی به اینترنت در رتبه ۱۵ کشوری قرار دارد و با راه‌اندازی بیش از ۳۰۰ سایت ارتباطی جدید در آینده نزدیک مشکل آنتن‌دهی و اینترنت تلفن همراه در این خطه برطرف خواهد شد.

بر اساس آمارهای موجود بیش از ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل ساکن هستند که یک هزار و ۱۲ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha