هند موشک‌های کروز مافوق صوت دوربرد به فیلیپین صادر می‌کند

تهران- ایرنا- یکی از مقامات ارشد دولت هند گفت که دهلی نو صادرات موشک‌های مافوق صوت دوربرد «براهموس» را از ماه آینده به مانیل آغاز خواهد کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از راشا تودی، سمیر کامات رئیس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) با بیان اینکه قرارداد ۳۷۵ میلیون دلاری فروش موشک‌های براهموس میان هند و فیلیپین در ژانویه ۲۰۲۲ امضا شده است، خاطرنشان کرد: این موشک در ۱۰ روز آینده به فیلیپین ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند با اشاره به اینکه موشک‌های براهموس توجه خریداران زیادی را به خود جلب کرده است، افزود: تایلند، ویتنام و اندونزی نیز برای دستیابی به این موشک‌ها ابراز علاقه کرده‌اند.

کامات با ابراز اطمینان از اینکه طی سال‌های آینده صادرات تجهیزات نظامی سهم عمده‌ای از سبد صادراتی هند را به خود اختصاص خواهد داد، یادآور شد: بسیاری از کشورهای خارجی تمایل خود را برای خرید سایر تجهیزات نظامی ساخت هند از جمله سامانه‌های پدافند موشکی «آکاش» که قادر است هواپیماها را تا فاصله ۴۵ کیلومتری هدف قرار دهد، اعلام کرده‌اند.

به نوشته راشا تودی، موشک کروز مافوق صوت دوربرد و قدرتمند براهموس که محصول یک همکاری مشترک نظامی بین دهلی نو و مسکو است را می‌توان از زیردریایی، کشتی، هواپیما یا از زمین شلیک کرد و بُرد ۲۹۰ کیلومتری این موشک در نسخه ارتقا یافته به ۴۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، ارتش هند پیش‌تر در بیانیه‌ای از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک براهموس خبر داده بود.

بر اساس این بیانیه، این موشک با سرمایه‌گذاری مشترک بین سازمان تحقیق و توسعه دفاع هند و فدراسیون روسیه ساخته شده است.

ادعا می شود که موشک براهموس سریع ترین موشک کروز ضد کشتی جهان است که در حال حاضر در حال عملیات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha