معاون استاندار فارس: شرکت‌های دانش بنیان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند

شیراز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت و مراکز علمی و فناورانه گفت: پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند.

به گزارش ایرنا، حسن شیخ‌نیا، جمعه در بازدید از پارک علم و فناوری فارس، ضمن تاکید بر لزوم برنامه ریزی مراکز دانشگاهی و نقش آفرینی مجموعه های دانش بنیان در رشد صنعتی و اقتصادی استان افزود: وجود ۳۴۰ شرکت دانش بنیان در فارس سبب شده که این استان به عنوان یکی از مهمترین استان های دانش بنیان کشور مطرح باشد.

وی ادامه داد: این استان در بسیاری از صنایع نظیر پزشکی و الکترونیک در کشور پیشتاز بوده و ظرفیت های بی‌نظیری دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند از این ظرفیت ها استفاده کرده و با تکمیل زنجیره های تامین و قطع حلقه های وابستگی این صنایع نقش بسیار موثری در توسعه فارس و رفع نیازهای کشور ایفا کنند.

او اظهار کرد: به رغم وجود توانمندی ها و ظرفیت های بسیار اما از این ظرفیت ها آنگونه که باید بهره مناسب برده نشده و که بخشی از نقایص و کاستی ها در مسائل کالبدی استان مربوط به سیاست گذاری و بروکراسی اداری است که باید با مانع زدایی و اصلاح قوانین و مقررات فرایندها را تسهیل کنیم.

معاون استاندار فارس: شرکت‌های دانش بنیان پل ارتباطی صنعت و دانشگاه هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: مراکز دانش بنیان باید در حوزه هایی ورود کند که امروز کمتر در استان به آن توجه شده است.

شیخ نیا افزود: نیازهایی در درون استان وجود دارد که مغفول مانده و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانش بنیان باید در رفع این نیازها مداخله داشته و نیاز امروز صنعت استان و کمبودهای بازار عرضه و تقاضا را برطرف کنند.

وی ادامه داد: تقویت روابط همکاری بین پارک‌های علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز بسیار حائز اهمیت است و می تواند در نوسازی صنایع راهگشا باشد.

او اظهار کرد: امروزه صنایع متعددی وجود دارد که نیاز به ارتقا بهره وری دارند که شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تحقیق و توسعه این صنایع نیز باید ایفای نقش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی را با استفاده از ظرفیت های بی بدیل مراکز دانش بنیان می توان رفع کرد و وابستگی به واردات صنعتی را به حداقل رساند.

شیخ نیا افزود: به عنوان برنامه کوتاه مدت تقویت ارتباط و تعامل دستگاه ها و مراکز مهم متقاضی محور همانند اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات با پارک علم و فناوری و همچنین ایجاد دفاتر پارک علم و فناوری در شهرکهای صنعتی موجب می شود که از همه ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و فناورانه بهره ببریم و بتوانیم نقاظ ضعف موجود در تولید را به حداقل برسانیم و این ارتباط دوسویه نیز مستحکم تر شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت ها و فضاهای فیزیکی خالی و بلااستفاده دستگاه های اجرایی برای توسعه شرکت های دانش بنیان و تقویت زیرساخت های کارگاهی و صنعتی برای بهره برداری شرکت های دانش بنیان، برنامه میان مدت در توسعه اقتصاد دانش بنیان استان است.

او افزود: استفاده از تعاملات ملی برای اصلاح قوانین و ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای توسعه فضاهای مورد نیاز اقتصاد دانش بنیان نیز به عنوان راهبرد بلند مدت پیگیری و دنبال می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha