راههای اصلی استان یزد باز است؛ تغییر رنگ هشدار هواشناسی از زرد به نارنجی

یزد _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به بارش، باران و برف در استان گفت: تمام راههای مواصلاتی و شریانی استان باز و تردد ایمن در آنها برقرار است.

"محمد رستگاری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۶۳ راهدار در قالب ۲۵ تیم عملیاتی در راهدارخانه ها و سطح جاده های استان مستقر و آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ جهت اطلاع از وضعیت جاده ها تماس بگیرند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

رستگاری با اشاره به لغزندگی جاده ها افزود: در صورت ضرورت سفر، زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانه به همراه داشته باشند و در طول مسیر با راهداران و پلیس همکاری کنند.

از مجموع راه های استان یزد ، ۷۲۶ کیلومتر بزرگراه،۶۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۹۶۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۲۷۴ کیلومتر راه آسفالته روستایی است و یزد در طول بزرگراه ها رتبه هشتم ، طول راه های شریانی رتبه ۱۰ ، طول راه های اصلی رتبه ۱۴ ،‌ طول راه های فرعی رتبه ۱۵ و طول راه های روستایی رتبه ۲۲ کشوری را دارد.

بارش باران و برف از ساعت ۱۱ امروز /جمعه/در یزد آغاز و همچنان ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی استان یزد پیش از این هشدار سطح زرد برای استان صادر کرده بود که این هشدار به رنگ نارنجی تغییر یافت .

هواشناسی از بارندگی همراه با تشکیل مه و برف در ارتفاعات خبر داد و اضافه کرد : کاهش دید در ترددهای جاده ای و شهری و لغزنذگی جاده از پیامدهای هوای استان است.

هواشناسی ضمن توصیه به شهروندان بر اجتناب از ترددهای غیر ضرور بر آمادگی همه دستگاههای اجرایی و امدادی در سطح استان تاکید کرد.

گزارش دیگری حاکیست که هر چند راه گردنه سخوید در مسیر پیست اسکی این دهستان باز و رفت و آمد جریان دارد اما لغزش جاده ها بعلت بارش برف، موجب کندی رفت و آمد در این مسیر شده است.

بارش سالانه استان یزد ۹۰ میلیمتر اعلام شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha