چهار مصدوم گازگرفتگی در اصفهان از خطر مرگ نجات یافتند

اصفهان- ایرنا- ۲ حادثه گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شبانه‌روز گذشته در اصفهان سبب مصدومیت چهار نفر شد که این افراد با امدادرسانی ماموران اورژانس از خطر مرگ نجات یافتند.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح دیروز گزارش مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به‌دلیل استفاده از زغال در داخل چادر به اورژانس اصفهان گزارش شد.

عباس عابدی با بیان اینکه این حادثه در بزرگراه فرودگاه اصفهان اتفاق افتاد، اضافه کرد: مصدوم این حادثه که مرد ۳۲ ساله بود با دریافت مراقبت‌های سرپایی بهبود یافت.

عابدی خاطرنشان کرد: یک حادثه گازگرفتگی به علت اِشکال در وسائل گرمایشی منزل در خیابان کاوه اصفهان ساعت ۱۷ و هفت دقیقه دیروز نیز به اورژانس اعلام شد که سه مصدوم این حادثه به بیمارستان غرضی منتقل شدند.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به شهروندان هشدار داد تا برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی، ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد از استفاده از پیک نیکی و منقل در چادر و محیط های بسته، سوزاندن زُغال برای تولید گرما یا استفاده از بخاری‌های بدون دودکش در محیط های بسته خودداری و از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

وی اعلام کرد: شهروندان در صورت وقوع علائم ناشی از مسمومیت با گاز مُونوکسید کربن با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۰ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha