چگونگی شراکت مردم در درآمد حاصل از فروش ترافیک تولیدات محتوایی

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، چگونگی شراکت مردم در درآمد حاصل از فروش ترافیک تولیدات محتوایی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز ملی فضای مجازی، «سیدمحمد امین آقامیری» با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان « سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و تسهیم درآمد محتوا» گفت: فعالیت های اقتصادی در هر زیست بومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورتی که مدل و نظام اقتصادی مناسبی برای آن طراحی شود، رشد و توسعه زیست بوم را به دنبال دارد.

وی افزود: اختصاص سهم و ایجاد درآمد از تولید محتوا برای مردم از دغدغه های رییس جمهوری بوده که با حمایت اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی در قالب طرحی دو فوریتی در صحن این شورا مطرح و در نهایت در جلسه روز گذشته به تصویب اعضاء رسید که تشریفات ابلاغ آن طی خواهد شد.

آقامیری تاکید کرد: ارتقای حوزه اقتصادی تولید محتوا تاکنون برای ارائه دهندگان شبکه آورده مالی داشت که با تصویب این سند، مردم نیز در آن سهیم شده و در واقع تولیدکنندگان محتوا شریک درآمد حاصل از بازدیدشان در فضای مجازی خواهند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سیاست ها و الزامات مشارکت در منافع بازدید تولیدات محتوایی، گفت: به‌طور مثال فردی که استاد دانشگاه یا آشپز است، با بارگذاری محتوای خودش، در میزان درآمد حاصل از ترافیک مصرفی که سایر کاربران با بازدید از آن محتوا صرف می کنند، شریک خواهد شد.

وی افزود: این سند به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده اما برخی از اعضای شورای عالی نکات جدیدی داشتند که مقرر شد با همکاری اعضای شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی بررسی شده و نهایی خواهد شد.

آقامیری بیان‌داشت: ذینفع این سند در اولویت نخست مردم هستند که امیدواریم با ایجاد انگیزه، جهشی در تولیدات محتوا در کشور ایجاد کرده و شاهد منفعت تولیدکنندگان محتوا و ارایه دهندگان شبکه در این حوزه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha