مهمترین اخبار فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- تولید قطعه موسیقی پدر به مناسبت سالروز ولادت امام علی(ع)، راهیابی آثار فیلم‌سازان و عکاسان چهارمحال و بختیاری در جشنواره منطقه‌ای ساوالان و انتصاب جوان‌ترین مدیر استان در سازمان تبلیغات اسلامی از مهمترین اخبار فرهنگی هنری این استان در روز چهارشنبه ۴ بهمن است.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) قطعه موسیقی پدر با صدای «هاشم حبیبیان» از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شد.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان درباره تولید این اثر گفت: قطعه موسیقی «پدر» با «ترانه وآهنگسازی»امیرحسین محمدی و «صدای» هاشم حبیبیان به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر منتشر شده است.

قاسم اسماعیلی افزود: قطعه موسیقی «پدر» تولید واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است و از سوی حوزه هنری استان به پدران و مردان ایران زمین تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری از تولید آثار با کیفیت موسیقی محلی و مقامی حمایت می‌کند، اظهار داشت: تولید آلبوم موسیقی «حیدر شاه»، برگزاری جشنواره آوایی زندانیان استان با همکاری سازمان زندان‌ها و تولید قطعه «سردار سردیار» با صدای رضا صالحی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی چند اتفاق شاخص واحد موسیقی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ است.

حضور آثار فیلم‌سازان و عکاسان استان در جشنواره منطقه‌ای ساوالان

رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: آثار سه فیلم‌ساز و ۲ عکاس هنرمند استان با حضور در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر– ساوالان با دیگر آثار راه‌یافته به این جشنواره به رقابت می‌پردازند.

ناصر قائدی با بیان اینکه داوران بخش فیلم شصت‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان پس از بررسی آثار رسیده، مجوز حضور در مرحله نهایی را برای ۴۶ فیلم کوتاه در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی صادر کرده است، افزود: «کیکاووس» به کارگردانی حامد اصغر زاده مرغملکی از جمله تولیدات انجمن سینمای جوان استان است که در بخش داستانی این جشنواره حضور دارد.

وی تصریح کرد: «نیمه گمشده» به کارگردانی جمال اسکویی و «همه میخواهند به بهار برسند» به کارگردانی خدیجه مظلوم شهرکی نیز از دیگر آثار تولیدی در انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری است که در جمع هفت اثر پذیرفته شده بخش پویانمایی این جشنواره منطقه‌ای قرار گرفته‌اند.

قائدی یادآور شد: در بخش عکس شصت‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر-ساوالان هم مریم آل‌مومن از عکاسان استان با ارائه ۲ تک عکس از زنان نمکی و دختر فوتبالیست توانسته است به بخش نهایی این جشنواره راه یابد.

رییس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احمد تاجی دیگر هنرمند عکاس استان هم با مجموعه عکس‌های حنابندان در بخش عکس این جشنواره منطقه‌ای حضور دارد.

انتصاب جوان‌ترین مدیر استان در سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام ایمان خالدی به عنوان جوان‌ترین مدیر استان روز چهارشنبه به عنوان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خانمیرزا منصوب شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 12 شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha