اخذ گواهی صیادی ۱۲۸۰ شناور/ پرداخت اقساطی تعرفه صید محقق شد

تهران- ایرنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۲۸۰ شناور گواهی صیادی از سازمان شیلات ایران دریافت کرده‌اند، پیش‌بینی‌کرد سایر شناورها نیز به‌زودی صاحب مجوز شوند.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید حسین حسینی» در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت صدور مجوز صیادان با بیان اینکه برای تسهیل در عملیات صدور مجوزها، کارگروه ویژه و تخصصی تشکیل شده است، اظهار داشت: پس از اخذ گواهی ثبت، شناور برای دریافت سهمیه سوخت و مجوز عبور و مرور به سازمان بنادر معرفی می‌شود.

رییس سازمان شیلات ایران درباره مراحل اجرای ثبت، خاطرنشان‌کرد: پس از ثبت شناورها، بازدید به عمل آمده و سپس در سامانه صدور مجوزها، سایر مراحل تکمیل می‌شود.

وی ادامه‌داد: هیچ ترافیکی پشت پنجره صدور مجوزها وجود ندارد و به ترتیب مراحل صدور انجام می‌شود.

حسینی از ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با ایجاد این درگاه، بهره‌برداران حتی برای پرداخت تعرفه نیز معطل نخواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، کل شناورها، مجوزهای لازم را اخذ کنند.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: با تاکید وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی، میزان تعرفه با ۵۰ درصد تخفیف به ۲۵ میلیون تومان رسید که به صورت اقساط ۱۰ ماهه و به طور مستقیم به خزانه واریز می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: برای فراهم‌ کردن زمینه‌های حضور شناورها به دریا ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاگذاری پنج هزار سازه دریایی در راستای بازسازی ذخایر هزینه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha