شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی برای بهره گیری از هوش مصنوعی وارد عمل شد

مشهد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت برای بهره گیری از هوش مصنوعی در چند بخش برنامه ریزی کرده و به صورت رسمی از آن برای چند بخش وارد عمل شده است.

جعفر فرشچی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از هوش مصنوعی شامل ۲ بخش می شود که بخش نخست به زیرساختهای شهرک های صنعتی و کنترل مصارف آب و برق و گاز و بخش دوم به واحدهای تولیدی و کیفیت بخشی کالاها و تامین امنیت آنها ارتباط دارد.

وی بیان کرد: توافق نامه با یکی از شرکت های دانش بنیان معتبر استان خراسان رضوی منعقد شد تا در خصوص کنترل مصارف آب و برق و گاز شهرکهای وارد عمل شده و شبکه را هوشمند کنند که این اقدام آغاز شده است.

فرشچی اضافه کرد: بسته های دیگر شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در حوزه هوش مصنوعی، بهره گیری از آن برای تامین امنیت واحدهای صنعتی و ورود و خروجها، بهسازی نوع تولید، ارتقای کیفیت تولید، کیفیت سنجی کالاها است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این شرکت برای معرفی بسته های هوش مصنوعی برای تولیدکنندگان،حضور موفق واحدهای صنعتی در انقلاب صنعتی نسل چهار صنعت و الزامات ورود به آن، رویداد ملی با عنوان "ورود به صنعت نسل چهارم" را در هشتم بهمن ماه امسال و با حضور مسئولان ملی و استانی، برگزار خواهد کرد.

فرشچی اظهار کرد: "نسل چهارم صنعت "نام جدیدی است که برای اتوماسیون صنعتی در فن آوری تولید در نظر گرفته شده، علت اصلی این نامگذاری مجهز شدن ابزارهای صنعتی به سیستم های فیزیکی سایبری، اینترنت اشیا، پردازش ابری و به تبع آن هوشمند شدن تولیدات است.

وی ادامه داد: از دیگر محورهای این رویداد، بحث استفاده از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، رباتیک، رایانش ابری و غیره است که این موضوعات توسط سخنرانان، استادان و متخصصان دانشگاهی و کارآفرینان مجرب این حوزه، در رویداد مورد بررسی قرار می گیرد.

فرشچی افزود:برای ورود به انقلاب صنعتی چهارم، رویداد "ورود به صنعت نسل چهارم" برای واحدهای تولیدی خراسان رضوی برگزار خواهد شد تا آنها بتوانند با اطلاعات کامل به این موضوع ورود کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون در ۴۲ شهرک صنعتی استان پنج هزار و ۲۷۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۴ قرارداد به بهره برداری رسیده است اما از این تعداد ۱۵۴ قرارداد یا واحد صنعتی تعطیل شده است. واحدهای بهره برداری شده در شهرکهای صنعتی مزبور تاکنون برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha