تأکید دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه بر توسعه مناسبات دوجانبه

مسکو- ایرنا- دبیران شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در مذاکرات مشترک در مسکو بر توسعه مناسبات دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه درباره طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. 

در آغاز این دیدار که هیات‌های بلندپایه سیاسی ، و امنیتی دو کشور نیز حضور داشتند، مناسبات فی مابین در زمینه امنیتی - دفاعی، مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.

نیکلای پاتروشف در آغاز این دیدار ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، شهادت جمعی از مردم را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

تأکید دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه بر توسعه مناسبات دوجانبه

دبیر شورای امنیت ملی روسیه به روند رو به جلو در مسیر نهایی شدن تفاهم‌نامه همکاری‌های جامع بلندمدت ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: این معاهده مسیر همکاری‌های راهبردی دو کشور را ترسیم خواهد کرد و روابط ایران و روسیه را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز روابط مسکو - تهران در همه عرصه ها در حال تحکیم و ارتقا به سطح کیفی جدید است

علی‌اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این دیدار با قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و مقامات بلندپایه روسی در پی حادثه تروریستی کرمان، بر توسعه همکاری ها تأکید کرد. 

 احمدیان شامگاه سه‌شنبه در نخستین سفر رسمی به دعوت همتای روسی خود وارد مسکو شد.

وی در بدو ورود به مسکو اعلام کرد: توافقنامه جامع همکاری‌های بلندمدت دو کشور و نیز موضوع غزه، از مهمترین محورهای مذاکره و رایزنی با دبیر شورای امنیت ملی روسیه در مسکو خواهد بود.

احمدیان با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: این سفر با توجه به رخدادهای اخیر غزه، از اهمیت بیشتری برخوردار است به ویژه آنکه کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی با محاصره مردم و نبود دارو و امکانات زندگی در غزه همراه شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر بتواند در موضوع غزه نیز کارساز باشد و یک گام رو به جلو برای حل مشکلات مردم مظلوم غزه برداشته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha