۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85364211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف پنج هزار مترمربع از بستر رودخانه کرج در محدوده اسلامشهر

اسلامشهر - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر از رفع تصرف پنج هزار متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه کرج در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرهاد اکبرپور روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: با تلاش کارشناسان حقوقی و گروه گشت و بازرسی آب های سطحی و همچنین ابلاغ و اخطاریه‌های لازم، حدود پنج هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه کرج با اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.

وی افزود: افرادی سودجو با هدف تسطیح و ایجاد زمین در حال خاکریزی و تخلیه نخاله در داخل بستر و حریم رودخانه کرج در منطقه علی آباد طپانچه شهرستان اسلامشهر بودند که با حضور به موقع کارشناسان امور منابع آب و انجام اقدامات لازم با همکاری نیروی انتظامی از انجام این تخلف جلوگیری شد.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس ضمن توقف نخاله ریزی در داخل محدوده قانونی رودخانه کرج، شخص متخلف مکلف شد نسبت به جمع آوری نخاله و خاکریزی های انجام شده و انتقال آن به خارج از بستر و حریم اقدام کند.

وی یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفان جهت رفع تخلف داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌شود، زیرا رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب آشامیدنی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است که باید از آنها به‌عنوان انفال حفاظت کرد.

اکبرپور خاطرنشان کرد: امور منابع آب اسلامشهر به عنوان متولی منابع آب در حوزه عملکرد خود و به عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران با هر گونه تخلف و سوء استفاده از منابع سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی می‌کند.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha