۴ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85363894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار روسیه به سوئیس: سیاست غیردوستانه برن را مدنظر داریم

تهران- ایرنا- روسیه به سوئیس هشدار داد که مسکو در روابط با آن کشور سیاست غیردوستانه برن و حمایتش از اوکراین را مدنظر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه در بیانیه‌ای درباره دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه این با همتای سوئیسی خود «ایگناسیو کاسیس» در نیویورک اعلام کرد: طرف روس برآوردی اصولی از چرخش ادامه‌دار سوئیس از اصل بی‌طرفی و حمایت مطلق برن از رژیم کی‌یف ارائه کرد.

این وزارتخانه افزود: در این دیدار تاکید شد که چنین اقداماتی و همچنین سیاست غیردوستانه سوئیس در قبال روسیه مدنظر قرار خواهند گرفت.

تاس نوشت که دیدار لاوروف و کاسیس حدود یک سال به طول انجامید و در پایان، وزیر خارجه سوئیس از صحبت با خبرنگاران روس خودداری کرد.

چندی پیش آلن برست رئیس جمهوری وقت سوئیس در سفر به کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار و تعهد کشورش برای حمایت از اوکراین در بلندمدت را اعلام کرد.

بعد از این نشست زلنسکی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت: در گفت‌وگو با رئیس جمهوری سوئیس موضوعاتی از جمله پاکسازی مین، پیشنهادهای صلح و استفاده از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه نیز مورد بحث قرار گرفت.

سوئیس به تحریم‌های غرب علیه روسیه پیوسته و اعلام کرده که حدود ۷.۵ میلیارد فرانک از دارایی های روسیه را مسدود کرده است.

سوئیس بر خلاف قانون اساسی خود مبنی بی‌طرفی در تمام جنگ‌های دنیا، از تحریم‌های اروپایی ضدروسی حمایت کرده و بارها کمک‌های غیرنظامی به اوکراین ارسال کرده است. مقامات دولتی این کشور می‌گویند کمک‌های این کشور به اوکراین تنها شامل ابزارهای غیرنظامی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha