پرداخت ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تسهیلات در حوزه اشتغال از ابتدای دولت سیزدهم

تهران- ایرنا- معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای کوچک پرداخت شده که عمده آنها در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها دارای مصوبه هستند و کارگروه‌ها روی اعطای آن نظارت دارند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا البرزی در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی که با هدف تجهیز مالی پروژه‌ها و طرح‌های مهم اقتصادی کشور با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی کشور فعالیت می‌کند و دارای اولویت‌های خاصی از جمله رونق کسب و کارهای خورد از محل اعطای تسهیلات است.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید افزود: تسهیلات از حوزه کسب و کارهای کوچک شروع و از دویست میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد را در بر می‌گیرد تا با این تسهیلات به پایدارسازی کسب و کار در مناطق مختلف از جمله مناطق روستایی و حومه شهری اقدام کند.

وی اظهار کرد: نگاه و تصمیمات صندوق به این منوال است که منابع و سرمایه صندوق باید در دستگاه‌های اجرایی در قالب تفاهم‌های تخصصی و در قالب منابع تبصره ۱۸ که یک بخش آن اشتغال روستایی است و با برش استانی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد اعطا شود.

البرزی گفت: بخش مهمی از این منابع از طریق شورای برنامه‌ریزی و مصوبات کارگروه تخصصی در استان‌ها اعطا می‌شود. از دیگر سوی دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق سامانه‌های آنلاین خود اقدام به اعطای تسهیلات می‌کنند تا در وقت و زمان افراد متقاضی صرفه‌جویی شود.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: تا شهریورماه توانستیم بخش ضروری را به شکل غیرحضوری تامین کنیم و امیدواریم تا ۲۲ بهمن زیرساخت بخش اشتغال را نیز فعال کنیم. در مجموع هدف داریم که متقاضیانی که کسب و کار خورد دارند، در سامانه حضور پیدا کرده و با تامین مدارک تسهیلات خود را به شکل آسان‌تری دریافت کنند.

وی گفت: از بین دستگاه‌های اجرایی از محل منابع سال گذشته با میراث فرهنگی در بخش صنایع دستی و وزارت ورزش و بنیاد برکت و جهاد کشاورزی و وزارت تعاون و راه و شهرسازی و نهضت احیا قراردادهایی داریم که اعداد قابل توجهی نیز برای حل مشکلات به خصوص در حوزه اشتغال اعطا شده است.

البرزی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و از سال ۱۴۰۰، ۴۸۰۰ میلیارد تومان، سال قبل ۶۵۰۰ میلیارد و از ابتدای سال تا کنون ۵۶۰۰ میلیارد تسهیلات ارایه شده که عمده آنها در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها دارای مصوبه است و کارگروه‌ها روی اعطای آن نظارت دارند.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: مهم‌ترین بخش کار ما، تعهد اشتغال است که مطمئن شویم که پس از کسب پروانه، این شغل به اشتغال کامل مبدل شده است. در صندوق کارآفرینی امید، علاوه بر ساختار اعتباری معاونت تخصصی توانمندسازی نیز وجود دارد و در استان‌ها نیز کارشناسان توانمندسازی فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که شغلی که متقاضی درخواست داده است، با مشاوره‌ها و مزیت یابی منطقه‌ای به یک شغل خوب و اثرگذار مبدل شود.

البرزی بیان کرد: در عرصه تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۰، ۸۴ هزار، سال ۱۴۰۱، ۱۰۶ هزار نفر و امسال نیز ۴۸ هزار تعهد اشتغال داریم و تا سه سال پس از بهره‌برداری نیز اجازه بازدید از طرح و بررسی آن را داریم.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: سال گذشته اعلام شد که زنان سرپرست خانوار برای تسهیلات تا ۱۵۰ میلیون با همان وثیقه یارانه و مدارک ساده‌تر بتوانند تسهیلات خود را دریافت کند؛ ولی امسال تا تسهیلات یک میلیارد با دو یا سه فقر چک، با کمترین آثار حقوقی این تسهیلات برای ایجاد اشتغال اعطا می‌شود. جالب آنکه زنان ۳۸ درصد این اعتبارات را به خود اختصاص دادند و استان‌های مرزی و کمتر توسعه یافته اعتبارات بیشتری از مناطق دیگر دریافت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha