۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85363596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدویدف: روابط با کشورهای «آ.سه.آن» برای روسیه حیاتی است

تهران-ایرنا- دیمیتری مدویدف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در نشست نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) گفت که روابط کشورش با کشورهای عضو این اتحادیه حیاتی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدویدف معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رهبر حزب حاکم روسیه متحد اظهار داشت: روسیه توجه زیادی به توسعه همکاری با کشورهای جنوب شرقی آسیا دارد چون این منطقه‌ در شکل‌گیری معماری جدید روابط بین الملل از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

وی در نشستی با حضور احزاب سیاسی کشورهای عضو آسه‌آن تصریح کرد: مسکو توجه زیادی به تقویت همکاری با کشورهای جنوب شرقی آسیا دارد.

معاون رییس شورای امنیت روسیه افزود: روسیه بیش از ۳۰ سال است که شریک قابل اعتماد و قابل پیش بینی کشورهای آسه‌آن بوده است.

مدویدف خاطرنشان کرد: با وجود آشفتگی روزافزون جهانی، همکاری بین روسیه و آسه آن به خوبی پیش می‌رود، زیرا این همکاری مبتنی بر مواضع نزدیک دو طرف در مورد مشکلات جهانی و منطقه ای است. مهم است که روسیه و آسه‌آن هر دو مصمم به تقویت این روابط باشند.

وی تاکید کرد که روسیه به اصول اجماع و برابری متعهد است و همکاری کاربردی را در اجلاس سران آسیای شرقی، مجمع منطقه‌ای آسه‌آن و نشست وزرای دفاع این مجمع در دستور کار گذاشته است.

اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به «آ سه آن» در سال ۱۹۶۷ با عضویت پنج کشور اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند آغاز به کار کرد و با پیوستن برونئی، کامبوج، لائوس، میانمار(برمه) و ویتنام در پایان قرن بیستم، این اتحادیه، رویکرد سیاست‌های امنیتی خود را به سیاست‌های اقتصادی تغییر داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha